אסיפה וקלפי

ביום שני הקרוב, ה-7 ביולי 2014, ט' בתמוז התשע"ד, תתקיים החל מהשעה 20:30 בבית אליהו  אסיפה.

על סדר היום – הסתייגות לקלפי

הקלפי תתקיים ביום שישי ה-11.7.2014 י"ג בתמוז התשע"ד החל מהשעה 8:00 במזכירות, על סדר היום:

עידכונים במבנה האירגוני והתפקידים.

נימרוד וועדת הקלפי

  • נטע בארי

    אני בעד שינוי המבנה הארגוני, לא בטוחה שהמודל המוצע הוא הנכון, אבל מוכנה לבדיקה שלו בצורה מעמיקה.
    מה שלא נראה לי הולם את המבנה הוא גודל המשרות. אני מצפה שאם נכנס יו"ר למשרה של 20%, הוא צריך להוריד את האחוזים האלה מהסך של שני המנהלים (כלכלי ועסקי). ראיתי שבנימוקים להרחבת המשרה של המנהל העסקי הוסיפו: אחריות וסמכות לנושאי ביטוח, רכש, ניהול תשתיות ויזמויות. במונח אחריות וסמכות אני מבינה שזה לא ניהול בפועל. רכש – ??? ביטוח – בדרכ פונקציה מקצועית שמבצעת בפועל, ניהול תשתיות – כבר שנים לא מעטות בתחות האחריות של המנהל העסקי (למעט אינטרנט אולי?) יזמויות – כל כך מעטות יש, וכמה צריך להתעסק איתן?
    לסיכום – הגדלת המשרות לא צריכה לבוא בצמידות לשינוי המודל. זה נראה כאילו תופסים טרמפ, ורק יגרום לאנשים להצביע נגד.
    להישאר במצב של היום ולהגדיל משרות – זו החלופה הכי גרועה לדעתי.
    אשמח לשמוע עוד דעות, נטע

    • מערכת האתר

      נמחקה תגובה פוגענית בעילום שם

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדעתי – אם הולכים על פיצול משרת המזכיר לשניים: מנהל קהילה ומנהל עסקי/משק (איך שתקראו לזה) – אז יש לאחד את משרת "משאבי אנוש" עם מנהל הקהילה ובכך לחסוך כסף.
    בין כה וכה בכל פעם שפניתי למנהלת משאבי אנוש לבדוק/לבקש משהו – היא תמיד הפנתה אותי לבדוק / לבקש אישור מהמזכיר, אז אם הסמכות שלה היא 0, אז לפחות לרכז את המשרה אצל בעל הסמכות לביצוע.

  • מודאג

    ואני רוצה לדעת מאיזה תקציב יגדילו למרכז משק את המשרה? האם יגדילו לנו את המיסים, האם האחזקות יכניסו פחות כסף כי צריך לממן את מרכז המשק.
    אנא תבדקו בקיבוצים בסדר גודל כשנלו, מנהל עיסקי הוא במשרה שבין שליש עד חצי משרה. למה ניר אליהו צריכה 100 אחוז משרה? והאם לא ידעו כל זאת כשיה מרכז משק אחר? נפל עלינו כרעם ביום בהיר. הצבענו לתפקיד כשידענו מה הדרישות ומה היקף המשרה, עכשיו מכניסים לנו עז מהצד כדי שלא נשים לב.
    ותחשבו על זה

  • לא מכניסים משום צד.

    למה תמיד שמדובר בשמות שלא קשורים ל"חונטות" יש עליהום לא תרבותי?

  • מערכת האתר

    נמחקה תגובה פוגענית. כל טוב

    • בושה!

      איפה עורכי האתר שתמיד מהירים על ההדק למחוק הודעות אנונימיות ארסיות?!

  • למודאג

    לגבי מימון פיצול מישרת המזכיר – הרי שזה הוכנס(וגם הוצג כך)במסגרת אישור תקציב 2014 ולכן לא צפוי לגרום להעלאת המיסוי. הנימוק היה שהקהילה גדלה משמעותית ואיתה הצרכים – אך גם מספר משלמי המס – כך שלחבר הבודד לא צפויה עלייה(השנה אף הופחת המיסוי). לגבי מרכז המשק – הרי שהנחת העבודה של ההנהלה הכלכלית היא שמרכז משק במישרה מלאה יוכל לרכז מאמץ בתחומים שהוזכרו באופן שהתועלת בכך תעלה על העלות, דוגמא: אם הרכש בניר אליהו(ללא המפעל)מתבצע בהיקף של עשרה מלש"ח בשנה, הרי שכל אחוז – משמעותו 100 אש"ח(יותר מהתוספת המוצעת בעלות המישרה) – ההערכה של מרכז המשק שיוכל לחסוך עד עשרות אחוזים בפערים בנושא הרכש ובכך יחסוך מאות אש"ח לקיבוץ ולכן בסך הכל הכוונה היא להגדיל את רווחי העסקים. על אותו העיקרון ניתן לחסוך או להגדיל הכנסות גם בתחומי הביטוח, היזמויות, התשתיות ואם ריכוז המאמצים בנושא המקרקעין יצליח – אז על אחת כמה וכמה. מעבר לייעול ושיפור הרווח הכוונה גם לשפר שירות ושהחבר לא יצטרך להתרוצץ הלוך ושוב בין ממלאי התפקידים בעסק ובקהילה בנושאים כמו אינטרנט, השלמת פרוייקט הדוודים וכו'…לגבי השוואות לקיבוצים אחרים, צריך לנסות להשוות למערכות דומות. בקיבוץ אייל אגב מרכז המשק הוא במישרה מלאה. כמובן שכל דיעה לגיטימית כל עוד לא משמיצים באופן אישי – בהצלחה לנו – נימרוד

  • נטע בארי

    מצטערת שאני מטרידה בימים חמים וקשים, ובמיוחד כשמצב הרוח לא בשחקים, וגם בברזיל לא כיף.
    שגו ההנהלות שגיאה גסה כאשר כרכו את ההצעה לשינוי המבנה האירגוני בהגדלת המשרה של המנהל העסקי.
    אני בעד שינוי המבנה, וכבר הצעתי שינוי (אחר, אבל זאת לא הפואנטה) לפני שנימרוד נבחר לכהונה השניה שלו. במו עיני שהיו באותו זמן שעות רבות באזור המזכירות ראיתי איך התפקיד של המזכיר / מנהל הקהילה הוא בלתי אפשרי לביצוע נכון. הובטח לי אז שתוך שנה יובא מודל ניהולי חדש, באחריות משאבי אנוש. באותה החלטה לא נקבע כמה ימים יש בשנה, אבל כיוון שלא התכנסנו כאן לדון במשאבי אנוש, אז קחו את זה בהערה צינית מיותרת. ההצעה הנוכחית שכורכת שינוי עם הגדלת משרה עוררה מן הרגע הראשון התנגדות גדולה. לחברי ההנהלות היו טעמים משלהם לכרוך את שני הנושאים, אך כאשר אסיפה אחרי אסיפה ההצעה לא קיבלה גיבוי, היו צריכות ההנהלות לקחת צעד לאחור, ולנסות להבין מה כל כך גרוע באופן ההגשה של ההצעה.
    לגבי גודל המשרה (שנהייתה פתאום הנושא המרכזי במקום שנתרכז במבנה האירגוני) – לפני חודשים ספורים ניהל רפי קמפיין יוצא מן הכלל בו הצליח להיבחר למנהל עיסקי של האחזקות. לפני ההצבעה הוא ביקש את אמון הציבור מתוך ביטחון ביכולתו לעמוד באתגר הכבד והגדול של המשרה הזאת. עבר זמן מאוד קצר. פתאום מבינים כמה העסק סבוך ומורכב, ונדרש זמן רב ללימוד, במיוחד אם האדם הגיע ממקום אחר. שום דבר במשימות של המנהל העסקי לא נשתנה מיום הבחירות ועד עכשיו. העבודה הייתה מורכבת והיא נשארה מורכבת, רק שצריך אולי עוד זמן כדי ללמוד אותה, ולהצליח ולהתמודד אתה.
    חבל שההנהלות לא הבינו שכדי ליצור דיון ענייני ופורה בשינוי המבנה צריך להביא אותו בנפרד, להתעמק בו ולהבין אותו, כך שאם הוא מתאים לניר-אליהו תהיה הצבעה שתומכת בו.
    עדיין לא מאוחר, יש יום שלם עד הקלפי. אני מציעה לדחות אותה, ולהביא הצעה על המבנה הארגוני בצורה נקייה, שתאפשר הצבעה בעדה.
    בברכה, נטע

  • לנטע

    יש תחושה שקוראים את התגובות באתר כאילו קמו ההנהלות יום אחד והחליטו "להשחיל מחטף", ומנסים להסיט את הדיון מהמהות ל"איך". מאחר וזה לא דבר חדש, פירסמתי מבעוד מועד וכחומר רקע לאסיפות האחרונות את ריכוז הדיונים שהתקיימו בנושא מאז שאני בתפקיד, ואני יודע בוודאות שבכל העניין של המבנה האירגוני והתפקידים התקיימו דיונים סוערים עוד לפני, בקיץ הקשה של 2006(מלחמת לבנון השנייה ו"הקיץ שבו חברים פנו לרשם"…). לפיכך הטיעונים כאילו לא דנו והנושא לא מובא באופן מעמיק הם לגיטימיים, אבל אני אשתדל להיצמד לעובדות ולמה שפורסם, ברשותכם על מנת לא להאריך יותר מדי(גם ככה אאריך)אז הנה תמצית מהתקופה שלי:
    הנושאים: פיצול מישרת המזכיר, שינוי המבנה האירגוני ופיצול וועדים נידונו כ-15 פעמים בישיבות הנהלת הקהילה בשמונה השנים האחרונות – כלומר קרוב לשתי ישיבות הנהלה בשנה עסקו בכך. האסיפה הכללית דנה בתקופה המקבילה יותר מחמש פעמים בנושאים אלה, ולפי ספירתי השתתפו בכל הדיונים הללו 65 חברים בסה"כ(לפי פרוטוקולים)שחלק קטן מהם נכח ברוב הדיונים ובאמת התעמק בסוגיות הכבדות שעל הפרק. ההנהלה המשותפת ישבה פעמיים על המדוכה, וזה לאחר שכל דיון שהתקיים(ניתן להתרשם מהפרוטוקולים שכאמור נשלחו כחומר מקדים לאסיפה)כיוון את עיצובו מחדש של המבנה האירגוני והנחה אותנו כיצד רוצה הציבור(לפחות זה שהשתתף בדיונים)שהדברים יבואו לידי ביטוי ביחד עם ההבנה של מי שעסק בכך בשוטף כיצד הדברים צריכים להיות. נטע אכן צודקת והיא דרשה דיון במבנה מיד לאחר הבחירות של 2010 וזה אכן התקיים כבר בינואר(פרוטוקול 1.11)בהשתתפות סיגל רכזת מש"א. בדיון הועלו שאלות רבות שנדרשנו להתייחס אליהן ובעקבותיו ביצענו מיקצה תיקונים וקיימנו עוד שני דיונים בהנה"ק(פרוטוקולים 24.11 ו-25.11)בסופם הוחלט להביא את הנושא להצגה ראשונית באסיפה שהתקיימה באוקטובר 2011(פרוטוקול 13.11) – לאחריה התקיימו עוד שלושה דיונים במזכירות בנושא פיצולה למזכירות-על והנהלת קהילה(פרוטוקולים 23.12, 29.12 ו-33.13 האחרון בהשתתפות סיגל רכזת מש"א). בינואר השנה התייחס גם המבקר רון רוזן לנושא במסגרת הדו"ח על המקרקעין הן בהנהלות והן באסיפה(פרוטוקול 1.14)ומאז שהוקמה וועדת משאבי-אנוש זה היה מוקד עיסוקה העיקרי ועד לאסיפות שהתקיימו בשבועות האחרונים. לסיכום – אפשר לטעון לגבי התהליך – אבל כדאי להיצמד לעובדות, ולא רק למה שזוכרים. הסיבה שכעת ההנהלות "נותנות גאז" הוא העיתוי – ערב הקליטה הגדולה שמחייבת לדעתנו היערכות מתאימה, וערב סיום כהונתה של המזכירות הנוכחית וקדנציית המזכיר בסוף השנה. מזכירות חדשה תתחיל הכל מחדש כפי שהתמשך העניין עד היום. מזכיר חדש במתכונת נוכחית יהיה כנראה קשה למצוא מבית. המלצתו של מבקר הפנים הקודם מר אלחנן ורדי עומדת על המדף כבר עשר שנים. הגיע הזמן להכריע. אני ממליץ לתמוך במבנה המוצע ובו מזכירות-על ובראשה יו"ר קיבוץ, תחתיו יי/תיבחר מנהל/ת קהילה שי/תמקד בענייני הקהילה, ובהתאמה יועברו עניינים עסקיים פרופר למרכז-המשק. כיום תחום התשתיות של הצצ"ד גדול מונים רבים מסכומי ההשקעה של תאגיד האחזקות ומנוהל חלקו בקהילה וחלקו דרך ענפי האחזקה, יזמויות יש כבר 25 ועם הקליטה הו רק ילכו ויצמחו, והעיסוק בהם אינטנסיבי ביותר. ברכש ובביטוח טמונים סכומי-עתק. מי שחושש מריכוז כוח אצל אדם אחד צריך לאמץ את המודל המוצע של מזכירות-העל שיוצר את האיזונים הנדרשים – ובתנאי שנדע לבנות אותה נכון. על המזכירות שתיבחר יהיה להשלים עד סוף שנה זו את עיצובה מחדש של הנהלת הקהילה, השלמת הגדרות התפקיד המפורטות וההתאמות שדרשה האסיפה(אם יידרש)לתקנון הקיבוץ והתיאגוד. בהצלחה לכולנו – וכמי שמאמין בחוכמת ההמון – כמובן שנכבד כל החלטה – נימרוד

  • קוני

    אני רק שאלה…
    לברק, נדב ורפי נחום, איפה הייתם עד היום?
    לפני מספר חודשים נקראנו לקלפי, לבחור את מרכז המשק.
    הצבענו על סמך הידע שהוצג בפנינו, הצבענו ובחרנו עפ"י התאמתם של המועמדים להגדרת התפקיד, המשימות והיקף המשרה.
    אתם שהייתם שם, סביב השולחן, למה לא הזהרתם אותנו? למה לא דרשתם את השינוי, שהיום אתם כל כך משוכנעים שהוא הכרחי, לפני שלושה חודשים? לפני הבחירות?
    לא תקין, מאד לא תקין ולא אחראי, אחריות ציבורית מחייבת אתכם כנושאי משרות ו/או נציגים בהנהלות, לדבר, לא לשתוק ולא להטעות את הציבור!
    ועוד כמה שאלות לי, ראשונה אליך ברק:
    אתה מפרט שלושה נושאים המצדיקים את השינוי:
    – "הקמת מערך רכש מרכזי שיפעל לטובת הקהילה והעסקים וינסה לייעל את הרכש בקיבוץ."
    כבר כמעט שלושים שנה חלפו מאז נפרדנו מתפקיד רכז הקניות. חלק מ"הענפים" הפכו לאגש"ח ויש להם יו"ר, מנכ"ל, מנהל כספים וכו' וכו' ואחרים הפכו ליזמויות, אלו גם אלו למדו להתמודד עם נושאי הרכש בכוחות עצמם, אז מה עכשיו אתה מציע? שמרכז הבנין יתייעץ עם מנהל הרכש לגבי הברגים שהוא הולך לקנות? שמרכז הגד"ש יזמין את הדשן דרך מנהל הרכש? או שמנהל פלסטניר יזמין ממנו את חומרי הגלם? ועוד שאלה בענין זה: אתה מכיר עוד תאגידים בהם המנכ"ל עוסק ישירות ברכש? מניסיונך בקיבוצים הרבים בהם אתה פועל, יש עוד דוגמא כזו?

    – "האחריות הניהולית על תחום הביטוח עברה ממנהלת הכספים למנהל העסקי."
    להזכירך, משרת מרכז משק כמו משרת מנהל קהילה וכמו מישרות ניהול אחרות ודומות הן מישרות של 100% אחריות, ללא קשר להיקף המישרה, ולהבנתי היא כללה תמיד גם את "האחריות הניהולית על תחום הביטוח", אך כמובן לא את התחום הביצועי. לצורך כך יש את אחראי הביטוח ולפני זמן קצר נבחר חבר חדש לתפקיד. אך אם האחריות הישנה/חדשה הזו מצדיקה הגדלת מישרה, יש לוודא כי במקביל הוקטנה המשרה של "מנהלת הכספים", קוראים לזה משחק סכום אפס.

    – "האחריות הניהולית על היזמויות הפרטיות של החברים תעבור ממנהל הקהילה למנהל העסקי."
    לא ממש ברור במה מדובר, להבנתי הגיע הזמן לשחרר את החברים העוסקים ביזמויות מאחריות המטפלת הקיבוצית ופשוט להטיל עליהם את מלוא האחריות לניהול ענייניהם הם לא זקוקים למנהל ולא להוצאות ניהול…
    אך עיקר תמיהתי באה על דבריך אלו: "היקף המשרה הנוכחי של חצי משרה לא מאפשר למנהל העסקי זמן לעסוק בחשיבה ותכנון לעתיד, בהכנת תכניות פיתוח וצמיחה כלכלית לעתיד,ועוד דברים שאינם בגדר היום-יום הדחוף אלא בגדר הסתכלות לעתיד."
    אז מה?
    אנחנו מתבקשים להגדיל את היקף המישרה כדי שהמנהל העסקי יעסוק "בחשיבה ותכנון לעתיד" ואז מטילים עליו את העיסוק היום יומי ברכש, ביטוח וניהול היזמויות? ככה הוא יהיה יותר פנוי לעיסוק בנושאים אסטרטגיים?
    מתמיה שאתה, שנושא בתפקידים במספר קיבוצים ואמור להיות בקיא בתחום, מציע שינוי רב סתירות זה.
    מתמיה שעד היום לא היה לך מה לאמר לנו בנושא.

    רפי נחום מזהיר אותנו כי:
    "מרכז המשק (המנהל העסקי) בחצי משרה ייתן לנו החברים בדיוק את מה שהיה בשנים האחרונות ולא נגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו."
    גם אליך רפי מופנית השאלה שלי: איפה היית עד היום? מבחינתי לא מלאת את תפקידך ופשוט מעלת באמון הציבור שבחר אותך.
    ושוב עולה השאלה ששאלתי את ברק: איך תתישב הסתירה? איך למרכז המשק יהיה עכשיו יותר זמן להוביל אותנו "ליעדים שהצבנו לעצמנו" בשעה שהוא יהיה עסוק ברכש, ביטוח ויזמויות?

    גם נדב מציע לנו:
    "לדעתי בכדי לבצע את המשימה כפי שאנו מצפים ממרכז המשק ולהצעיד את הקיבוץ להישגים כלכליים ואסטרטגיים עלינו לאפשר לבעל התפקיד הנבחר להשקיע את כל כולו בתפקיד זה ולהגדירו כמשרה מלאה."
    וגם אליו מופנות השאלות הנ"ל, גם ממנו אני מצפה שיישב את הסתירה בין עומס התפקידים שמבקשים להטיל על מרכז המשק לבין "להצעיד את הקיבוץ להישגים כלכליים ואסטרטגיים"

    לסיכום:
    נראה שנכון יעשו החברים אם יצביעו נגד השינוי המוצע.
    אפשר לדחות את הנושא, לאפשר לרפי, מרכז המשק שנבחר זה עתה, להשלים שנה בתפקיד, לאפשר להנהלות שעתידות להבחר בקרוב לבחון את הנושא לעומקו ולתת מענה לסתירה המובנת בגוף ההצעה ולקיים דיון ציבורי במלוא השקיפות, כולל נתוני העלות של הגדלת המישרה ורק אז להביא את הנושא להצבעה.
    ועוד מילה: רפי קורדובה נבחר למישרה חלקית, עם הגדרת מישרה ברורה. אם מחליטים להגדיל את המישרה ואת הגדרתה יש לקיים בחירות לתפקיד החדש. יש לאפשר לחברים הרוצים בכך, להציג מועמדותם למישרה החדשה.

    בברכה
    קוני

  • יש קלפי?

    אני בוחר במסי!!!!

    • ירון קציר

      שלום לכולם,

      1. כל אדם שנבחר או התקבל לעבודה חדשה מן הראוי שיוכיח עצמו תחילה, לפני שידונו מעסיקיו בהעלאת משכורתו, הרחבות משרתו או בבונוסים. יתכבד רפי ויעבוד במשרתו החדשה שנה תמימה, יראה תוצאות עסקיות יפות בסוף השנה ואז יגיש יחד עם ההנהלה הכלכלית תוכנית עבודה לשנה שאחריה, שבה יסביר מדוע יש להרחיב את משרתו.

      2. ריבוי הנהלות, ריבוי גופים מחליטים ובעיקר ריבוי מנהלים, תוצאתם רעה: סירבול בתהליך קבלת ההחלטות, גלגול אחריות מגוף לגוף ולעיתים הובלת תהליכים סותרים זה לזה. די להתבונן בביורקרטיה הישראלית בה לכל תחום אחראים מספר משרדי ממשלה ו/או רשויות נוספות, המפריעים זה לזה, מושכים בכוונים מנוגדים ואינם מאפשרים התקדמות. אנחנו בסה"כ קיבוץ בן 200 חברים, לא קונצרן, לא רשות מקומית ואפילו לא יישוב קהילתי בגודל בינוני (נירית, מתן…). כמה מנהלים אנחנו צריכים? כמה הנהלות?
      3. לפני שאנחנו ממליכים עלינו מלך שייקרא יו"ר הקיבוץ, שכל ההנהלות סרות למרותו, האם בדקנו אם מישהו מתוכנו מתאים ורוצה לשמש בתפקיד הזה? או שאולי אנחנו בונים מראש על יו"ר חיצוני? חברים, לא תודה….

      אני אצביע בעד חלופה 3- השארת המצב הנוכחי על כנו. אולי לא מודל ניהול אידיאלי של חברות כלכליות (שעל בסיסו, אני מניח, ביסס מבקר הקיבוץ את המלצותיו), אלא מודל מפוכח המתאים לקיבוץ בן 200 חברים עם 6 ענפי-ייצור (הערכה נדיבה).

      אנא הצביעו לחלופה 3.
      ותשקוט הארץ 40 שנה.

      תודה,
      ירון

  • אנחנו סומכים על נמרוד!

    נמרוד הוכיח את עצמו כמנהל ישר שרואה רק את טובת הקבוץ.
    המכתב שכתב באתר והתשובה לנטע ו"בושה" רק מחזק את דעתי
    להצביע מחר לשינוי המבנה האירגוני. משום מה קוני יורה לכל הכיוונים
    ולא הצליח לשכנע אותי, גם אסתר זטורסקי כתבה מכתב שחיזק את דעתי יותר.
    חבל שהמיכתב של רפי נחום ואסתר זטורסקי לא הגיע לאתר, אנחנו מאמינים
    בלב שלם שנמרוד ורפי קורדובה רואים את טובת הקבוץ!
    רפי נחום חבר בהנהלות ופעיל בהנהלות, אין ספק שהוא [נחום] לא בוחר להעניק
    "בונוסים" ולהוביל "מחטפים" לא ניראה לי הוגן וראוי שמאשימים את ההנהלות
    או נציגי ההנהלות כמטעים את הציבור! ולנטע – לא הבנו שרפי קורדובה מבקש רק ללמוד את התפקיד אלא מעוניין להשקיע יותר בהגדלת ההכנסות לרווחת הקיבוץ.
    בהצלחה לכולנו !

  • מכתב תשובה

    לכל הכותבים והמגיבים לקראת הקלפי על היקף המשרה של המנהל העסקי, נרשמו הרבה דברים לא מבוססים ללא ידיעה והבנה. נבחרתי למשרה לפני כ ארבעה חודשים. ישבתי בהנהלת הקהילה משנת 2007. גם בהנהלת הקהילה וגם בהנהלה הכלכלית עוד בתקופה שעומר כיהן עלתה מידי פעם השאלה האם היקף המשרה מספיק. כשהגעתי להנהלה הכלכלית ולאסיפה הכללית לפני הבחירות להצגת האני מאמין, נשאלתי בפירוש מה אני חושב על היקף המשרה עניתי שעד שלא אבחר ואבחן את הדברים לא אדע. גם אחרי שנבחרתי ההחלטה על המלצה של הגדלת המשרה הייתה של ההנהלה הכלכלית. עם הכניסה שלי לתפקיד הבנתי ודאגו להבהיר לי שהמנהלים הקודמים לא התערבו בתאגידים ובענפים ונתנו להם להתנהל לטוב ולרע. אני מאמין בניהול אחר עבודה צמודה עם המנהלים ישיבות כל חודש/ חודשיים על דוחות רווח והפסד , קבלת דיווח על ההתנהלות ואם צריך לתקן מתקנים מיד ולא מחכים לסוף שנה. בתחילת עבודתי נחשפתי לבעיות גבייה קשות והיום אני חלק בלתי נפרד ומרכזי בגביית חובות וליווי צמוד במבני המשק וכל הבעיות הנלוות .
    רכש- עובדים שנים ארוכות עם ספקים בלי ביקורת ותמיד טוב יותר שיש ביקורת. חוזים -קראתי ולמדתי את כל החוזים , שיש לתאגידים מול גורמי חוץ והתחלתי לטפל בשני חוזים , בחוזה בין בראף לעדן שהוא בעייתי.
    פרי זהב – התחלתי במגעים לסיים חלק מהחוזה איתם.
    רכש מרכזי – שני המבקרים האחרונים של הקיבוץ המליצו על רכש מרכזי כמו בהרבה קיבוצים אחרים. ברכש המרכזי מנצלים את היקף הקניות הגדול של כל הקיבוץ ביחד. רכישות הקיבוץ בשנה לא כולל פלסטניר הוא בסכום של 10 מליון ₪ . כל הוזלה של אחוז אחד מול הספקים יחסוך לקיבוץ 100,000 ₪.
    צורת העבודה ברכש המרכזי- לאחר איסוף ורישום של המוצרים שקונים בעסקים ובקהילה יערך מכרז על כל קבוצת סוגי מוצרים בין ארבעה ספקים. שני הספקים הזולים ביותר יגיעו לפגישה להוזלה נוספת. לאחר בחירת הספק יצא מחירון משותף לכולם עם שם הספק הזוכה. כל ענף יזמין מהספק לפי המחירון שנקבע. ענף או תאגיד עם מוצרים יחודיים, כמו בשר בענף המזון יבקש הצעות מחיר מ 3 ספקים.
    מטלות ויעדים שקבעתי לתקופה הקרובה – המשך שיפור הגבייה בכלל ובמבני המשק בפרט .תיקון ההסכם מול בראף לעדן .ולאחר מכן חיפוש משקיע לגן החדש תמורת שותפות ב 50 אחוז.
    הקדמת סיום חלק מההסכם עם פרי זהב . שיפור האבוקדו בהקמת מתקן מיהול שיאפשר התחלת השקייה במים שפירים ולא במי קולחין כמו במצב היום. מצב שגרם להפסדים קשים מאד במטע. המשך חיפוש שותף לפלסטניר , פתרון כל הבעיות המעקבים את קבלת ההיתר של תחנת הדלק.
    ליווי תאגיד המזון – בשנתיים האחרונות התאגיד מפסיד.
    המשך הובלה והסדרה של קבלת היתרים של מבני משק והמפעל מול הועדה המקומית והמנהל.
    המשך הובלת המהלך מול משרד התחבורה שיסלול את הכביש העוקף כולל תאורה מעבירי מים רמזור וכיכר במזרח וכיכר במערב. התחלתי ליישם את מסמך הקדנציות אלי ביוקורל נבחר לאחראי ביטוח במקום ברוך ראובני. תודה לברוך על שנים רבות של עבודה עם הביטוח. יצא מכרז להחלפת פיני בר"ן אלפיים ישנם 2 מועמדים עומר ויעקב אברהמי. בשבוע הבא הם יגיעו להנהלה הכלכלית.
    לסיום רשמתי את המכתב לפני שהתפרסמו תוצאות הקלפי. אכבד כל תוצאה. אמשיך לנהל ולקדם את העסקים בכל המרץ, הרצינות וההשקעה. ובעזרת מנהלי העסקים והתאגידים אני בטוח שהתוצאות ישתפרו.
    אני מזמין את כולם לערב שיקבע בהמשך לשמוע דיווח מפורט ותוכניות לעתיד.
    שנדע ימים טובים ורגועים יותר שכל חיילינו יחזרו בשלום שבת שלום רפי קורדובה

  • נטע בארי

    גם אני מכבדת את תוצאות הקלפי, למרות שדעתי לא התקבלה.
    חבל שלא ניצלנו את ההזדמנות לשינוי המבנה האירגוני. ממש חבל.
    ולרפי – חילוקי הדעות שלנו לא מפריעים לי לרצות בהצלחתך – הצלחתנו.
    עומדת על זכותי לחשוב אחרת מההנהלה, ועומדת על זכותו של כל חבר להביע את דעתו, ולשמחתי יש לי מספיק אומץ לא להתבטא בעילום שם.
    ובגלל שהימים האלה קשים לכולנו אז אני מסיימת בברכות.
    לכל חיילינו בסדיר ובמילואים מחכים לשובכם בשלום
    לכל אזרחי המדינה שבוע שקט ופחות חם, נטע

  • נימרוד

    אני כמובן מכבד את תוצאות הקלפי, אני חושש עם זאת שניתקל בבעיה ביישום. עד רגע זה כמעט ואין פניות להנה"ק ונראה אם תהיה היענות למכרז למזכיר שצפוי לצאת היום. אם מישהו מעוניין להעמיק בסוגיה שלחתי מכתב בתאי-הדואר ולמי שירצה לשמוע עוד – אני זמין לענות על שאלות. בהצלחה לנו בכל מקרה – נימרוד