סגירת השער המזרחי

לחברים שלום,

החל מיום ראשון הבא ייערכו עבודות לתיקון גובה פסי ההאטה בהוראת מהנדס המועצה האיזורית דרום השרון.

אי לכך ובהתאם לזאת השער המזרחי ייסגר למעבר במהלך הימים א'-ד' – אנא היערכו מבעוד מועד, וסליחה על חוסר הנוחיות הזמנית.

נימרוד

  • דחליל מצוי

    חייב להבין משהו – האוטובוסים של המועצה מתלוננים שהגבשושיות החדשות גבוהות מדי אז אנחנו מסכימים להוריד את הגובה של הגבשושיות? אין להם בושה? שיפתחו את הדרך העוקפת…

    לדעתי לא צריך לוותר בעניין הזה, מהירות הנסיעה בכביש חוצה קיבוץ ירדה פלאים מאז הקמת הגבשושיות הגבוהות, וטוב מאוד שכך.

  • מסכימה עם הדחליל

    יש תחושה של הפקרות.. מצטערת לומר והטענה היא לכולנו, אבל פחד אלוהים ללכת, לבד או עם עגלה, לרכב על אופניים או לנסוע ברכב ב"היי וויי" שלנו!!

  • חבר מודאג

    אפשר לסגור את השער המזרחי לתמיד, לא רק לימים א-ד

  • תגובה לחבר מודאג

    משתתף בצערך שאתה תקוע בקיבוץ ולא ממש צריך לצאת ממנו,אבל יש חברים שבישבלם כניסה ויצאה דרך השער היא חובה,אין סיבה שהשער יהיה פתוח,אבל ללא ספק חייבים להשאיר את האופציה לחברים לפתוח את השער דרך הטלפון,אלא אם כן כביש הגישה ייפתח מחדש,ואז זה סיפור אחר

  • חבר מודאג

    חמודי, אני עובד חוץ ולא תקוע בשום מקום ומשתמש בשער המזרחי יום יום וערב ערב
    פשוט יש לי ילדים קטנים ואני חושש להם

  • אמיתי

    דחליל צודק 100%

  • דניאל

    אכן ביזיון.
    בנוסף, צריך להחזיר שמירה בשער המזרחי בשעות העומס כדי למנוע כניסת בלתי קרואים.

  • רונן

    אמנם תנועת המכוניות לא פחתה בקיבוץ, ממש 431, אולם מהירות הרכבים פחתה משמעותית, ובכל זאת עדיין כשאני מסתובב באזור הכביש אני מרגיש כמו בעיר, שלא לךדבר על כך שהילדים שלי לא מתקרבים לשם..לא האמנתי שכך יהיה בקיבוץ.
    בכל מקרה, מכיוון שהכל כבר נאמר בנושא ומצד הנהלת הקיבוץ לא קורה כלום – הסברה/פעולות/סיבות/משהו בכיוון (לפחות כך נראה), ומכיוון שיש הרבה קולות בקיבוץ המצדדים בסגירת השער המזרחי לאלתר –
    אני קורא לקיום אסיפה בנושא.

  • חבר מודאג

    אני מסכים עם רונן
    למה המצב הזה חייב להימשך?
    למי אנחנו מחוייבים בהשארת השער פתוח (בואו לא נשלה את עצמנו שהפתיחה בפלאפון מונעת כניסת רכבים זרים…)
    למה אנחנו מסכימים לפתוח רגליים ולהיות הפראיירים של המועצה?
    אתם חושבים שבישובים אחרים היו מסכימים לדברים האלה? הרי אפילו בשדה ורבורג של דלג'ו כבר למדו את הלקח ונעלו את השער לכיוון הכביש הישן (במנהרה לבצרה)

  • נטע

    ואני מוסיפה ושואלת : מי משלם על התיקון ? האם גם זה נופל עלינו ?
    שמעתי שסגן ראש המועצה מכיר טוב את ניר-אליהו.
    נא לבקשו לקיים את ישיבת המועצה בקיבוץ, לנוכח פני הכביש, ואולי מישהו יבין על מה אנחנו מדברים. בכל מקרה הקטנת הגבשושיות, אם היא מתקציב הקהילה, אני מבקשת שיהיה לכך אישור אסיפה !!!
    ובנוסף – לא לתת לאוטובוסים של ההסעות להיכנס. רק כך נשיג לחץ. את היחס הטוב של המועצה אלינו בגין התנהגות טובה במילא אין לנו.

  • קוני

    מאד הגיוני לסגור את השער המיזרחי. ככה מי שרוצה למלא דלק יסע לתחנה דרך כ"ס ומי שרוצה להגיע לכביש 6 הוא למזרח כ"ס, יסע דרך טירה וככה ניהיה סובלים וצודקים. השער המזרחי נחוץ לכולנו. סגירתו תפגע קודם כל בנו. יש עוד דרכים להפחית את התנועה ואת המהירות וחוץ מזה במהרה בימינו, יש לקוות, נסיים את הליך האישורים של הדרך העוקפת ואז תפתר הביעה. ומה שקשור לכסף לא קשור לאסיפה, ככה זה שמעט מאד אנשים משלמים מיסים גבוהים ומממנים את השאר. ואם כבר אסיפה הגיע הזמן שנדון בחובות החברים ביניהם נקלטים שזה מקרוב התקבלו ומנצלים את כספינו ללא בושה וללא דיין (טוק בק ברוח זה התפרסם הלילה והנהלת האתר הורידה אותו. נו טוב בדמוקרטיה אסור להרגיז את התקשורת…)

  • דור

    אכן, נמחקה תגובה אנונימית שהכפישה חבר קיבוץ. חשבתי שאנחנו מסכימים לגבי סעיף 5…

    http://www.nirel.org.il/news/776/49

  • קוני

    דור עומרי אמית
    אני עובד היום בקיבוץ גדול בעל אמצעים כלכליים גדולים לאין שיעור מאלו שלנו, יש לו אתר אינטרנט "מת", פשוט מישום שאין משוגע לדבר שמוכן להשקיע בו זמן וידע, ההקדמה הזו נועדה כדי לאמר שיש לי הרבה הערכה לעבודה שאתם עושים ולכך שהאתר שלנו חי ותוסס. יחד עם זאת יש לי גם ביקורת. מאחר ומדובר בכלי תיקשורת פנימי, שיש לו גם השפעה על דעת הקהל, אני בדעה שיש לקבוע כללים ונוהלים לתפעולו. אם יהיו כאלו, אני בטוח שלא תינתן לאדם אחד או למנהלי האתר הזכות לקבוע מה יאמר ומה לא. לדעתי הסמכות לכך צריכה להיות נתונה לגוף ציבורי שיהיה בו יצוג לציבור החברים.
    נ.ב.
    לא הבנתי את החלק השני של התשובה שלך, על איזה סעיף 5 אנחנו מדברים?

  • נימרוד

    לחברים שלום, נושא פסי ההאטה באמת מקומם, אך ההחלטה בגינו התקבלה לאחר פנייה של המועצה ובקשה אישית של צפי בישיבת המזכירות האחרונה. צריך להגיד ביושר – רוב חברי הקיבוץ לא מוכנים לסגור את השער המזרחי, הרי הדבר הובא מספר פעמים בפני המזכירות ולפחות פעמיים לאסיפה. מאד פופוליסטי להגיד את זה, אבל לאיים על המועצה בלא היכולת באמת לממש(ולא בגלל המועצה – בגללנו) זה יותר גרוע מלא לאיים. לגבי המימון הצעת המחיר שקיבל זיו היא של כ-500 ש"ח לגבשושית, והכוונה היא לא להוריד את כולן. המועצה הקפיאה את התקציב שהיא אישרה לריבוד הכביש עד שלא נסדיר את הגבשושיות. לגבי חובות החברים – הדברים אינם מושתקים – הם נידונו במזכירות ומטופלים – החייבים משלמים ריבית והצמדה ולכן אף אחד פה לא גונב אף אחד. קצת פרופורציה – מציע לכל חבר להכנס לאינטרנט ולבדוק מהו החוב הממוצע למשפחה בישראל ויגלה שהמצב בקיבוץ הרבה, אבל הרבה הרבה יותר טוב. אוברדראפט אגב זו בעיה לאומית בישראל שמגיעה עד לעשירון התשיעי(כלומר השני מלמעלה), ואילו אצלנו בקיבוץ זו בעיה של פחות משליש מהחברים, אז בואו נירגע, הדברים בשליטה, מספיק עם הדמגוגיה

  • דור

    הפניתי אותך (בלינק המצורף בתחתית התגובה) לסעיף 5 בטור שפירסמת באתר לפני כמה חודשים ושם אמרת שצריך למנוע תגובות אנונימיות פוגעניות, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. אני חושב שמחיקת תגובות אנונימיות פוגעניות זו המדיניות היחידה שנאכפת כרגע באתר, ואני חושב שיש קונצנזוס סביב המדיניות הזאת, אבל אולי אני טועה.

    כפי שכבר התבטאנו בעבר בתגובה לטור שלך, גם אנחנו מסכימים בצורך בדיון ציבורי / גוף ציבורי, ויותר מנשמח אם התהליך הזה יצא לפועל.

  • נימרוד

    מבחינתי אין בעיה לקדם את הדיון הזה במזכירות, דעתי האישית בכל אופן שהיא ש"מיסוד האתר" תביא בהכרח לשינוי באופיו, לצערי – אני לא בטוח שלטובה, באופן אישי אני חושב שאתם עושים בהתנדבות עבודה מצויינת ושומרים על אתיקה ועל כבוד הגולשים והכותבים(חוץ מהסקר האחרון לגבי הבריכה… אם נגמרו לכם הרעיונות תבקשו מהגולשים!) בכל אופן אפשר לקיים דיון כזה בהנהלת הקהילה, אני שיתנגד…

  • צפי?

    צפי??????
    מה הוא גר כאן ליד הכביש הזה?
    יש לו ילדים קטנים שעלולים להדרס?
    מי בכלל צריך להקשיב לו הוא הרי לא גר כאן והוא בעצמו משתמש בקיצור דרך הזו.

  • רונן

    ראשון במעלה,לדעתי לפחות, הוא נושא הבטיחות ובריאות האדם.
    הכביש הזה, בתוואי הנוכחי ועם קיבולת התנועה שלו פוגע הן בבטיחות והן בבריאות, אם לאדם חשוב יותר הכסף בחיים, אז מה שנקרא "שיהיה לו לבריאות".
    חייבים לפתור את נושא הכביש הזה, גם אם צריך להשקיע סכום מסויים בלשנות את התוואי שלו!
    הרי בין כה וכה הוא לא תקני ומוגדר ככביש פנימי – דרך מוצעת: מצומת המפעל דרך הכביש היורד לגב פינת החי, ומשם ישר לשער האחורי.
    קוני, צריך לזכור שהכביש העוקף עדיין לא אושר סופית ברשויות – וגם כשיאושר מי יממן אותו (מדובר בכמה מליונים טובים)???
    ד"א, דור – אולי תעלה סקר בעד/נגד סגירת השער?

  • לנמרוד

    מה גודל ההשקעה?

  • עמרי

    לרונן – סקר דומה בעניין כבר נעשה. תוצאותיו מופיעות פה – http://www.nirel.org.il/news/315/49/
    לנמרוד – איזה בעיה אתית יש בסקר האחרון? בדיוק כפי שהצעת, סוף סוף עלה סקר שבא מהגולשים. כפי שכתבתי בסיכום הסקר האחרון, הרעיון לסקר הנוכחי הגיע משני נציגים בכירים מאוד בדור צעיר.
    וחוץ מזה, האמת צריכה להיאמר, גם אם היא כואבת, או עצובה במקרה זה…

  • רונן

    נמרוד – שים לב לנתונים בלינק שעמרי מציין – 48% רוצים למנוע כיסת רכבים.
    פקטור חשוב בכל הנושא הזה שנראה כאילו מתעלמים ממנו הוא מתי יהיה כביש עוקף – עוד שנתיים/חמש/ אולי יותר?

    עמרי – אולי כדאי להעלות הסקר הבא
    מה אתה מעדיף
    א. שער מזרחי פתוח
    ב. פגיעת רכב/אוטובוס/מיקסר בטון חולף באחד מילדי הקיבוץ
    קיצוני הא? אבל אמיתי.

  • נימרוד

    לעמרי – אין שום בעיה אתית עם הסקר, רק שלדעתי זה לא מכבד את דף הבית ומוריד את הרמה הטובה מאד של האתר, אבל זו רק דעתי ואתה לא חייב להסכים איתה, חופש הביטוי כבר אמרנו…
    לרונן – בהצעת התקציב המקורית של 2011 תוקצבה שמירה מלאה בשער שהיתה עשויה להפחית משמעותית את כמות הרכבים. ההצעה הזו שאושרה בתחילה במזכירות נפלה באסיפה ובמהלך נוהל ההסתייגויות משתי סיבות: חלק משמעותי של החברים סבר שהשמירה אינה יעילה ומהווה בזבוז כסף, והיתר פשוט רצו להוריד עוד את מס האיזון. הדברים מתועדים.
    קל מאד להאשים את ההנהלה באוזלת יד, אבל האמת המרה היא, שבשביל תקציב יותר גדול רוב החברים העדיפו לסבול את המצב הקיים. אגב אני חושב שזו החלטה לגיטימית שהתקבלה בדרך דמוקרטית, רק שצריך לדעת גם לשאת בתוצאות של ההחלטות שלנו, השנה שוב נציע את הפתרון הזה, נראה אם אותם 48% שענו לסקר יבואו להצביע בעד…
    בנושא הכביש העוקף – הייתי רוצה להאמין שאנחנו קרובים להפקדת התוכנית, אך אנחנו שומעים את המנגינה הזו כבר ארבע(!) שנים. צריך לזכור שגם כשהיא תאושר יידרשו 2-3 מיליון ש"ח לביצועה, העיקר לא לאבד תקווה, בשביל לצלוח את הבירוקראטיה הישראלית צריך סבלנות ונחישות, אנחנו בכל אופן עושים את כל שלעיל ידינו בעניין זה

  • רונן

    נימרוד,
    כל הנתונים ידועים לי. נושא הכביש העוקף גם כן, למרות שבתשובתך לא ציינת מי ישא בעלות הביצוע.
    מעבר לכך, יש לי רעיון לחלוקת התנועה. אני מבקש לקיים דיון בהנהלת קהילה בהקדם.
    תודה.

  • קוני

    תשובות:
    דור – מצטער, לא הצלחתי לפתוח את הלינק. ממש לא משנה, אני לא חוזר בי מדברי.הבעיה: גם אז, למיטב זכרוני, וגם עכשיו, גם אתה וגם נימרוד, מתעלמים מהטענה העיקרית שלי: האתר אינו רכושכם הפרטי ולכן אני חושב שלא תקין שאדם אחד בלבד, שלא נבחר ולא מבוקר מחליט מה ראוי ומה לא ראוי להתפרסם. המצב היום הוא שלאף אחד אין דרך לבדוק את מה שאתה אומר: "אני חושב שמחיקת תגובות אנונימיות פוגעניות זו המדיניות היחידה שנאכפת כרגע". לפחות לגבי שני מיקרים בהם הבחנתי בתגובות שנמחקו, כולל האחרון שנמחק אתמול, שיקול הדעת שלכם לא ברור לי.
    נימרוד – חבל שאתה בוחר בדרך של השמצות. כנראה שכשאתה נלחץ, אתה מפסיק להיות האיש הכי נחמד בקיבוץ. דמגוגיה? חיפשתי בתגובות ולא כל כך מצאתי, אבל אם כבר אז: ליצור בילבול בקרב הקוראים ע"י שימוש בנתונים סטטיסטיים שאינם רלוונטים לענין, זה די קרוב לדמגוגיה. ויתרה מזאת, אתה נותן לגיטימציה לחברים שלקחו "הלוואה" מהקיבוץ, ללא אישור וללא התחייבות להחזיר! כאן אתה ממש מועל בתפקידך! אם הדברים מטופלים כדבריך, ספר לנו אילו החלטות התקבלו כדי למנוע את המיקרים הבאים ואילו החלטות התקבלו כדי להבטיח שהכסף שנלקח ללא רשות יוחזר מיד.
    ולענין השמירה בשער המיזרחי, כבר היינו במצב שהוצב שם שומר כל היום, לא ממש ראינו שינוי בכמות התנועה אך ראינו איך הכסף שלנו מתבזבז.
    רונן- ברגע שהתוכנית תאושר, אפשר יהיה להפנות את התנועה אליה, גם אם היא לא תיהיה סלולה לגמרי. אפשר לסוע על מצעים. זה יעלה פחות מכמה מליונים ובכל מקרה לא כל ההוצאה תיפול עלינו.
    שבת שלום, מנוחה, בריאות ובטיחות.

  • קוני מה לא ברור?

    תגובה שנכתבת בלי להזדהות (אנונימית) + פגיעה אישית או ציון שמות = צנזור התגובה.
    אגב, כדי לפתוח את הלינק, תשתמש ב"העתק" "הדבק" …

  • בוסיק

    המועצה לא תקבע לנו מה גובה הגבשושיות. זו מועצה עוינת ומנצלת את חצר הקיבוץ ככביש רוחב ארצי.דרך אגב לפני מספר שנים נדרשה המועצה לא להעביר את האוטובוסים דרך הקיבוץ .היא סרבה וההצעה נפלה בלחצה של המזכירות דאז בראשותו של קוני.
    הצעתי לנמרוד עזרה בנושא הכביש העוקף על ידי אדם שיש לו מהלכים בכל הרשויות הנוגעות בדבר.כנראה שיש לו דברים יותר חשובים.

  • דניאל

    קוני- לגבי התנהלות מערכת האתר יתכן שאתה צודק שצריך לדון בכך ולהסדיר את הנושא. אבל תן לי לשאול אותך את הדבר הבא- האם הפריע לך אי פעם שהנהלת העלון אינה נבחרת ע"י הציבור בקיבוץ? שהיא מורכבת מאנשים שהתנדבו לתפקיד? גם שם הם מחליטים על דעת עצמם מי יפורסם ומה לא? אם זה מעולם לא הפריע לך, אז כנראה שהסיבה לבעיה שלך עם התנהלות מערכת האתר מקורה לא בכך ש"זהו ערוץ תקשורת פנימי עם השפעה על דעת הקהל בקיבוץ". אני אגב בטוח שאם נסדיר את עניין האתר כמו שאתה מציע, נבחר באותם אנשים שמנהלים אותו כיום לנהל אותו בעתיד וגם ונשמור על אותה מדיניות שנהוגה בו כיום.
    בנוסף, חבל שאתה בוחר להשתלח בחבר קיבוץ באופן אישי. האתר הזה זה לא ynet ודומיו, ולטוקבקים כאן יש יותר משמעות מאשר ב- ynet. חבל שאתה שוכח שכולנו כאן גרים ביחד. לכל האנשים כאן בקיבוץ יש משפחות וחברים שגם הן קוראות את ההשתלכויות שלך. אם יש דברים שמציקים לך, כמו חובות של חברים, אתה יכול לפנות אישית להנהלת הקהילה בשביל לשמוע מה הם עושים בנידון, ולא להיות מוזן רק משמועות ורכילויות. אם זה לא יספק אותך, אז אתה יכול ליזום דיון באסיפה בנושא הזה. למה להשתלח ולהשמיץ לפני שאתה יודע מה הן העובדות?

    לגבי השער המזרחי, אני אישית הייתי מוסיף עוד גבשושויות ומשאיר אותן בגובה הזה- כי עכשיו נוסעים יותר לאט בקיבוץ. אבל, במידה ובנינו את הגבשושיות החדשות שלא לפי התקן- אז אין ברירה אלא להסדיר אותן. בנושא הכביש העוקף במסלולו הנוכחי (לפני שהרסו אותו), אני אישית מתנגד אליו כי לקחנו שדה ושטח פתוח והרסנו אותו. מה גם שבמבחן התוצאה הוא כשל כשלון חרוץ (פעל זמן קצר עד שהרסו אותו מכיוון שהוא לא הוסדר כראוי, ומי יודע מתי הוא יפתח אם בכלל). יש 2 פתרונות ריאלים לדעתי לבעיית השער המזרחי:
    האחד, לשים 2 שומרים רציניים (שעולים יותר כסף) בשער המזרחי עם נשקים לפחות בשעות העומס בבוקר ואחה"צ, ואולי גם בשער המערבי (או לפחות לסגור אותו לפתיחה עם טלפון). שמירה בשער המזרחי אינה יעילה כאשר יש שומר אחד או שומרים נרפים. אין שום סיבה שבאינספור מקומות אחרים בארץ יש שומרים רציניים שנותנים להכנס רק למי שמותר- ובקיבוץ זה לא יעבוד.
    הפתרון השני הוא להקים מערכת שערים כפולה בשער המזרחי (עם שני שערים), כאשר מגיע אוטו שפותח את השער, השער הראשון נפתח, הרכב מתקדם, עובר אותו ונעצר לפני השער השני. רק שהשער הראשון נסגר, יפתח השער השני. כך לא ידחפו רכבים לא קרואים לתוך ומחוץ לקיבוץ.
    אפשר גם לשלב את שני הפתרונות.
    כמובן שהפתרונות הללו עולים כסף שמגיע מהמיסים שלנו. אני חושב שעלינו להשקיע בכך. נכון קוני, המודל בקיבוץ כרגע הוא שמי שמרוויח יותר משלם יותר מיסים. אני יודע שמתסכל לראות אלפי ש"ח יורדים מהמשכורת כל חודש למיסים. אבל זה המודל שרוב הקיבוץ כרגע תומך בו וזה מה שיתקיים. אני לא חושב שאנו צריכים להתבייש בזה. עד לפני פחות מארבע שנים כל המשכורת הלכה לקיבוץ ולא רק המיסים. אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה או על חצי הכוס הריקה.
    כמובן שיש אחרים שלא מסכימים איתי. אני חושב שבמצטבר, כל הסיפור של הכביש העוקף המתעכב ופתרונות הביניים עולים לנו יותר, וזה עוד לפני שאירעה כאן תאונת דרכים רצינית או שמישהו חיצוני תבע אותנו כי בור בכביש שלנו עשה לו נזק ברכב (ויש את הפגיעה באיכות החיים- בטיחות, זיהום אויר ורעש, נזק לכביש).

  • חבר מודאג

    "לקחנו שדה ושטח פתוח והרסנו אותו" ממש אוי אוי אוי
    אני מקווה שגרינפיס לא יבואו להתלונן נגדנו
    אין פתרון אחר לבעיית השער המזרחי אלא לסלול כביש עוקף
    מי ישמע מה היה בשטח הפתוח היפיפה הזה לפני שסללו עליו כביש
    אני מעדיף ילדים חיים על פני שטחים פתוחים עם נוף לקלקיליה

  • דניאל

    לחבר המודאג- אין לי בעיה שלאנשים יש דעות שונות משלי. יש לי בעיה עם אנשים פחדנים שמלגלגים על אחרים, מתחבאים מאחורי כינויים אנונימיים ואין להם עמוד שדרה.
    אם היה יוצא משהו מהכביש העוקף הזה, אז זה היה אולי עדיף על המצב כיום. אבל המציאות כמובן לא כך. לכן נראה שהרס השדה היה לחינם. אם יש חלופות אחרות משביעות רצון לכביש העוקף בלי להרוס שדות ושטחים פתוחים אז אני מעדיף את זה. לך אולי לא אכפת אם עוד עשר שנים הקיבוץ יוקף בכבישים, כפר סבא, רכבת ואיזורי תעשיה- לי אכפת. לידיעתך, גם אכפת לי מהסכנה הנשקפת לילדים ומבוגרים בכביש הראשי בקיבוץ- אני גר עם ילדה קטנה בת פחות משנתיים מרחק 30 מטר מאותו כביש ואני יודע בדיוק מה קורה שם בכביש.

  • נימרוד

    לגבי שימוש בנתונים סטאטיסטיים: מאז השינוי, וביתר שאת לגבי המשפחות שקיבלו מעין משכנתא מהקיבוץ לצורך בנייה, הנתונים ההשוואתיים הם רלוונטיים לחלוטין לקבלת פרופורציה. פעם שהיה תקציב שיוויוני ניתן היה לטעון שהחוב הממוצע למשקי בית, והאוברדראפט החודשי הממוצע למשפחה הוא לא מדד שהקיבוץ יכול להתייחס אליו. היום בפירוש כן, כמו גם השכר הממוצע במשק, אחוז המובטלים ומדדים נוספים, הצטרפנו לעולם לטוב ולרע, ולשמחתי אנו עושים זאת בהצלחה רבה. אני חושב שלא רק אני צריך להיות שמח מכך…
    בכל אופן מי שנושא החוב מטריד אותו – מתוכננת ישיבה משותפת של שתי ההנהלות בנושא, אני לא חושב שאני צריך לספק על כך נתונים באתר הקיבוץ, מעבר לעובדה שהמצב לא השתנה מהותית, נמצא בשליטה ובקרה מתמדת ואין לדעתי שום סיבה לפאניקה המיותרת שנוצרה.
    לגבי הכביש – הלוואי והתוואי אכן יוגש בקרוב להפקדה, ולבוסיק – הפגישה תתקיים לכשתתואם, צריך סבלנות, כבר ציינתי?

  • לקוני היקר

    האתר הזה משמש גם אותך ואם קיימת לך איזושהיא בעיה או התנגדות לצורת הניהול שלו אז למה אתה משתמש בו – תפנה למזכיר בדרך הישנה ובקשתך תטופל בהתאם.
    בהקשר לדתך בנוגע לחובות החברים – נראה לי שהמערכת החשבונאית בקיבוץ מפעילה ריביות והצמדה לחוב – אז מה אכפת לך – אתה נהנה מהריבית שהם משלמים.
    ולעניין מיסוי השכר – הקיבוץ שלנו זה לא שפיים ונהנים – פעם חברי הקיבוץ לא חסכו שקל, ולפחות היום כן מצליחים לחסוך.
    כל אחד צריך להסתכל על עצמו ולא על השכן שלו – קנאה זה אחד משבעת החטאים.

  • קוני

    עוד מעט נכנסת השבת ובדרך כלל בשבת אני נמנע מעיסוקי חולין ובנוסף אנחנו בחודש הסליחות, אז אשתדל לתקן קילקולים ולהסביר את עצמי הכי בקצרה ובזאת אני פורש מהדיון הזה.
    דניאל, תודה על הערה שלך, אחת החולשות שלי היא לתת דרור לכעסים שלי. מצטער, לקחתי את הביטוי "דמגוגיה" באופן יותר מידי אישי.
    לענין האתר- אני מרגיש במידה מסויימת בדו שיח של חרשים, אף אחד לא מתייחס לטענה העיקרית שלי והיא – במקום שיש צנזורה ע"י מחיקה של תגוביות, ההחלטה מה מורידים ומה משאירים צריכה להיות נתונה לשיקול דעת של יותר מאדם אחד. אבל עזבו, על תגיבו על זה כי אני מבין שזה קרב אבוד.
    לענין הדרך העוקפת והשער המיזרחי – דניאל, אני לגמרי איתך בצורך לשמור על שטחים פתוחים, אך פיתוח בר קיימה אין משמעותו אי פיתוח. צריך למצוא את האיזון בין צרכי הפיתוח ובין הצורך לשמור על השטחים הפתוחים. במקרה שלנו האיזון הנכון לדעתי בה לביטוי בהוצאת התנועה החולפת אל מחוץ לקיבוץ. צריך לזכור שיש לנו אינטרס שהתנועה המגיעה ממערב וממזרח תתנקז לאזור תחנת הדלק "שלנו" ובנוסף שתתאפשר גישה גם ממערב וגם ממזרח אל אזור מבני המשק (הלול והרפת) אותו אנחנו רוצים לפתח.
    לענין המיסים – מאחר והייתי בצוות שינוי והייתי שותף לגיבוש החוברת השקופה, אין לי התנגדות למיסוי הפרוגרסיבי, מי שמרוויח יותר משלם יותר, אך יש לי בעיה אם העובדה שיש חברים שמנצלים את המצב ובדרכים שונות מצליחם לשלם פחות. אם לא נטפל בבעיה נמצא את עצמנו במהרה במצב של הקיבוץ הישן והתוצאה תיהיה שהמס יבוטל ויהיה אחיד לכולם. השתתפתי במוצ"ש האחרון בהפגנה וצעקתי בגרון ניחר "צדק חברתי" והתכוונתי גם לקיבוץ.
    לענין החובות – "אוברדרפט" לוקחים מהבנק ומשלמים ריבית חריגה. וגם זה לא ניתן ללא הגבלה. אנחנו לא בנק. מי שחורג בתקציב, לוקח ללא רשות מהכסף של כולנו. גם אנחנו רוצים לשפץ בית ולמרות השכר הגבוה שלנו ובגלל המיסים הגבוהים שאנחנו משלמים לא נשאר לנו מספיק בשביל לשפץ ו/או לעזור לילדים שלנו לבנות בית. במצב הזה מאד מרגיז לראות שיש אנשים שלוקחים "הלוואה" מהקיבוץ ללא אישור וללא מגבלה. ולחילופין, אם זה בסדר, אז בבקשה, נא לפרסם ולהודיע ברבים שמי שרוצה יכול לקחת כמה שהוא רוצה, לכמה זמן שהוא רוצה.
    שבת שלום ושוב סליחה מכל מי שנפגע.

  • גבע

    יום ראשון הבא זה ה 11 או ה 18 ?

  • סמנכ"ל ענף הדייג(דותן)

    למה לא ליסגור את השער המזרחי או המערבי בשעות קבועות?
    בשעות השיא להחליט שרק השער הקידמי פתוח ואז לא יהיה מעבר דרך הקיבוץ.
    מי שירצה לצאת /להכנס יתזמן לפי השעות הקבועות או יסע מסביב.

  • לסמנכל הדייג

    מעניין מה הייתה דעתך עם הים היה בכיוון מזרח

  • קפטן פיינבלט

    לים אפשר להגיע גם ממזרח וגם ממערב ואין הבדל של זמן שנע בין 24-30 דקות או אך אומרים כל הנחלים זורמים אל הים..
    עצוב לראות דבר כזה קורה אבל זה לא מה שישבור אותנו אנחנו קיבוץ חזק…

  • שלי

    כבר נוסעים יותר מהר וזה ממש מכעיס ומשפיל באיזשהו מקום, שלא שמים עלינו רק בשביל שאנשים יוכלו לקצר דרך הקיבוץ, להתנהג בגסות בכביש ולרמוס כל מה שבדרך.
    אין שום דבר שאפשר לעשות? חייבים להשלים עם זה?

  • דינה

    אני מסכימה עם שלי, זה מכעיס ומשפיל – אין שום תועלת בפסי ההאטה עכשין – אפשר לנסוע בלי שום צורך להאט. איך זה שבכפר סבא יש פסי ההאטה יותר רצינים וזה חוקי ?

  • צדק חברתי

    העם קובע לא הממשלה – צריך לחסום!

  • חבר מודאג

    ניר אליהו = הבדיחה של המועצה

  • מי החבר שמייצג אותנו במועצה?

    שלי איתך! פשוט משפילים אותנו בלי סוף,דלגו מזכיר קצת את ארדואן?!

  • רעיון למחאה ציבורית

    כל החברים הפותחים את השער ומובילים שיירה ארוכה ש"תופסת איתם טרמפ" צריכים לנסוע ממש לאט את כל הדרך לתוך הקיבוץ ולא לאפשר לעקוף אותם, אני עשיתי זאת וקיבלתי אמנם שיירה עצבנית ומצפצפת אבל לפחות כזאת שנוסעת לאט וחושבת אם כדאי להכנס לקיבוץ פעם נוספת. אם כולנו נעשה זאת ונתלה שלט שיסביר לאנשים מדוע אנחנו עושים זאת – אולי נשנה לפחות את מהירות הנסיעה בקיבוץ. רווית

  • רונן

    רעיון נחמד של רוית , ביצעתי גם כן ועבד, רק לכי תדעי מול מי תיתקלי, הרי כל המשולש עובר לך בתוך הקיבוץ…
    קוני העלה אופצייה של פתיחת הדרך העוקפת עם מצעים בלבד, נראה לי שזה לא מחזיק מים, מעבר לכך על מי זה עוד יפול אם לא עלינו?
    אני קורה לדיון ציבורי בנושא הדרך העוקפת והשער המזרחי באסיפה.

  • דניאל

    במכתב שכתב הקיבוץ למהנדס המועצה (בעקבות סקנדל הגבשושיות) נכתב כי גובה הגבשושיות בשדה-ורבורג (המושב בו גר דלג'ו ראש המועצה) גבוה יותר מהתקן. אם כן, אפשר להציף את המועצה בתלונות על גובה הגבשושיות בשדה ורבורג ולדרוש שינמיכו אותם. נראה מה הם יעשו אז…

  • פראיירים

    במועצה יש חוקים לכל היישובים וחוקים לניר אליהו
    גם בתוך הקיבוץ יש חוקים למשפחות מסויימות וחוקים למשפחות אחרות

  • תפתחו תציר!!!

    אני תושב כוכב יאיר שעובד ברעננה, הקיבוץ שלכם יושב על דרך שמקצרת בהרבה את הדרך לרעננה ואני לא מבין למה במקום להמשיך לנסות למנוע מאיתנו לעבור דרך הקיבוץ (אני אגלה לכם סוד: גבשושיות גדולות יותר ממש לא יעזרו) אתם לא פותחים כבר את השביל שמקיף את הקיבוץ???
    זה פשוט פגיעה בחופש התנועה! משחקים לנו עם השערים…
    גם לכוכב יאיר למרות שהוא לא ציר תנועה חשוב נכנסים לפעמים זרים וזה מעצבן זה נכון, אבל דחיל רבקום תפתחו כבר את הציר…
    אין שום סיבה שבגללכם אני אסע את הדרך הארוכה מסביב.

    אני אמשיך לנסוע בדרך כל עוד זה יותר קצר לי!

  • smooclonulp

    Programs, reviews of new products, reviews of software http://bestsoftwarehere.com/

  • AcibeStet

    Изначально Opera Mini была создана для мобильных телефонов, не способных запускать веб-браузеры<>]. Как пилотный проект Opera Mini была выпущена 10 августа 2005 года в сотрудничестве с норвежской телевизионной станцией «TV 2»<>]. Тогда браузер был доступен только для клиентов телекомпании. http://newminiopera.ru/ мини опера скачать бесплатно