ושבו בנים לגבולם

ב-25.6.06 הייתי בת 11.5 וחזרתי עם אמא שלי ממושב בצרה, נתקענו איזה כמה רגעים בפקק ופתאום אמא הגבירה את הרדיו ואמרו שנחטף חייל. אמרתי לעצמי שבטוח הוא יחזור מחר..
כל יום ב-5 שנים האחרונות בגלי צהל הדגישו וחזרו על מספר הימים שיושב גלעד בשבי והתחכמו עם השאלה "מי השליט שיחזיר את גלעד?", הקימו אוהלים אם זה מול בית ראש הממשלה ואם זה במחאה האחרונה שאיחדה עם שלם, מחאה שהיתה מעבר להורדת מס המחיה. הרגע הזה ששואלים אותך אם אתה היית אח של גלעד או הורה, העניין של הלשים את עצמך בנעליים של משפחתו ולהגיע למצב של חשיבה מה היה קורה אם? המחאה הזאת עוררה את הציונות שדרכה הרגשנו שצריך להחזיר גלעד בלי להזכיר פוליטיקה.
ציונות מהי? מאז שעבודת הכפיים והאדמה די התמעטה לא מעט פעמים נשאלת השאלה מהי ציונות. אחד שעובד את הארץ, אחד שמכיר את הארץ דרך הרגלים, דתי, תורם, אחד שאוכל פלאפל ועוד אלפי כיוונים.
הגעתי למסקנה שציונות בשבילי זה הזיקה לעם, ציונות זה שמועברות בי צמרמורות שחייל נחטף, שחייל לא ראה את משפחתו 5 שנים, שעם שלם זועק לצדק חברתי וזה מבחינת הכל, זה שפורצת מלחמה כל חייל שנפגע מעורר בי דאגה ושקשה לי לעבור מיום זיכרון ליום שמחה שקמה מדינה לעם מסוים, יום העצמאות. זאת ציונות עבורי, הזיקה לעם והמעורבות החברתית והרגשית.
אז באמת אחרי 5 שנים לשבת בסלון ולראות פייסבוק שלם לובש (והפעם באמת) כחול לבן וסטאטוסים מרגשים כמו "מחזיקים אצבעות" "סוף סוף התקבלה החלטה" "הוא חוזר הביתה", ללא ספק ריגשו אותי ואני בטוחה שכל אזרח במדינתנו.
גלעד שליט בן נעם ואביבה שליט, במשך השנים האלו הפך להיות הבן, האח והקרוב של כולנו. הפך להיות הנושא לדיון, הנושא לעוררות חברתית, הנושא למאבק חברתי שללא ספק הצליח.
הוא הרי הילד של כולנו, של כל המדינה הזאת וזה לא משנה אם זה שמאל, ימין, שחור, לבן. הוא בן אדם ומגיע לו לחזור הביתה.
והיום בבוקר שהתעוררתי, שאלתי את עצמי אז זה לא חלום? הוא באמת חוזר הביתה?
שיהיה חג שמח לכולם, גלעד שליט חוזר הביתה.
http://www.youtube.com/watch?v=HSR40XoN12w&feature=related
ליאור מדר
  • כתבה יפה ונוגעת ללב

    ברוך שובך גלעד
    הילד של כולנו.

  • קוני

    ליאור
    לא בטוח שאני יודע את התשובה לשאלה מה משמעות הציונות היום, מה שבטוח שמאד מחמם את הלב לקרוא את דבריך ולדעת שיש עדין נוער שמתחבט בשאלות האלו. תודה ששתפת אותנו.
    חזק ואמץ וחג שמח
    קוני

  • ליאור מאוד מרגש,את כותבת יפה.

    כל הכבוד ,גם החדר נושא שהכנת עם החניכים היה מרתק,המשיכי כך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.