השיירה צוהלת

עוד בוקר מלבב בשער המזרחי בקיבוצנו.
בתמונה לא רואים את חמשת האוטובוסים שכבר נכנסו לקיבוץ רגע לפני שצולמה התמונה, ואת 15 הרכבים לערך שעוד מחכים בכביש בפנייה ימינה לכיוון הכניסה…

דיויד

  • DS

    בשנת 2010 הוחלט בקיבוץ הזורע לסגור את שער הקיבוץ האחורי לכיוון נחל שופט.

    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4091481,00.html

    לדברי מנהל הקהילה, דב אביטל, מתוך הכתבה ב-YNET : "הדרך לנחל, שעברה בתחומי הקיבוץ, נחסמה כבר לפני יותר משנה עקב הסיכון שעלול להיגרם להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולקלנועיות, מצד כלי הרכב שעברו במקום."

    נשמע מוכר? (רק תחליפו את המילה נחל בבית-ברל/כפ"ס…)

    בסיכום התגובה אומר אביטל : "זה המצב הקיים, וצריך להתרגל אליו".

    קצר ולעניין.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלוואי..אין סיכוי…

  • נטע בארי

    שאלה לכל הטוקבקיסטים: הייתם באסיפה שהחליטה לא לשלם על שמירה בשער? אז אולי אתם לא זוכרים, אבל האסיפה החליטה להוריד את השומר.

  • DS

    השומרים בשער המזרחי היו בדיחה. שומר שכיר שם הוא בסה"כ שלט אנושי…
    המצב עוד השתפר מאז שאין שומר.
    הפיתרון היחיד זה סגירה מוחלטת של השער הארור הזה. אין יוצא ואין נכנס.
    נהפוך לקיבוץ עם שער אחד ויחיד, כמו כל ישוב נורמלי.
    תאמיני לי שיהיה הרבה יותר בטוח לכולנו.

  • נימרוד

    בחמש השנים האחרונות נושא סגירת השער עלה פעמיים לאסיפה ונפל, וחמש פעמים במזכירות עם אותה תוצאה. הסיבה שלא סוגרים את השער כי רבים מאיתנו לא רוצים בכך, לא החברים שעשרות מהם יוצאים לעבודה מהשער הזה, ולא עסקים שלהם זה עורק חיים ראשי. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, גם לא לשלם על שומרים וגם שלא ייכנסו, או גם לרצות שהשער יהיה סגור ומצד שני להינות מהקירבה לכביש 6. אם נחליט שסוגרים אפשר לסגור את השער, כנראה שהרוב לא באמת רוצים, מזמין את תומכי הסגירה לאסוף חתימות ונראה את ההתפלגות האמיתית של רצון הציבור

  • DS

    נמרוד, דבר ראשון – ברכות על ההתמודדות על ראשות התנועה הקיבוצית. המון בהצלחה.

    לאסוף חתימות לא יביא את הפיתרון…
    דף נייר עם שמות לא יציל אותנו, חס וחלילה, מילד שיידרס בכביש בדרך לפינת חי. שרשרת על השער, ושלט שמודיע שאין יותר מעבר דרך הקיבוץ – זה מה שיציל אותנו.
    אז נכון שבכל השנים האלה שהפכנו להיות הפרוצה של המועצה, בכל מה שנוגע למעבר רכבים בקיבוץ, לא קרה שום אסון. תודה לאל.

    אבל המצב מחמיר. הנהגים שנוסעים בפראות בקטע הכביש בין המזכירות לשער הראשי, הם רבים ומתרבים.
    השמועה על דרך הקיצור הנהדרת מהירידה מכביש 6 במחלף אייל לכיוון כביש 4, נהיית יותר ויותר נפוצה.
    כמויות האוטובוסים שעוברים אצלנו לא הייתה מביישת את התחנה המרכזית.
    קהל הסטודנטים/יות שמצאו דרך מצוינת לעקוף את הפקק לבית ברל בבקרים, ונותנים גז כדי לא לאחר להרצאה הראשונה של היום.
    שלא לדבר על הסכנה הבטחונית שכרוכה בהימצאות של כל האנשים האלה בתוך החצר הפרטית שלנו.

    החברים שיוצאים מהשער הזה לעבודתם כל בוקר (גם אני ביניהם), ימשיכו לנסוע לעבודתם.
    העסקים ימשיכו להתקיים.
    וכביש 6 עדיין יהיה נגיש וקרוב. גם בנסיעה מהשער המערבי.

    שרשרת. שלט אין מעבר. תגובת ״זה המצב הקיים, תתרגלו אליו״.

    זה ימנע אסון.

  • דיויד.אתה תותח!

    כל מילה בסלע,אני איתך!
    לנמרוד ברכות ובהצלחה.

  • נימרוד לדיויד

    דיויד הבעיה היחידה שלי עם ההצעה שלך, שהיא לא מקובלת על חלק גדול מהציבור בקיבוץ(אחרת זה כבר היה קורה). אתה מוכן לוותר על לצאת לכביש 6, אך רבים אחרים לא, גם עבור עסקי הקיבוץ מדובר בעורק חיים ראשי, ולכן אינם מאפשרים את סגירת השער אפילו לא לחצי יום עבודה. הפתרון האמיתי הוא סלילת העוקף, ועל זה אנחנו עובדים במלוא המשאבים. לצערנו ישנה בירוקרטיה ומערכת חוקים ותקנות שמסרבלת ומייקרת את כל העניין. כמובן שאם חברי הקיבוץ יתאחדו ויחליטו שסוגרים את השער -נסגור אותו, לא מדובר בגחמה אישית שלי שיהיה פתוח, אבל הקיבוץ הוא חברה דמוקרטית והחלטות מתקבלות לפי דעת הרוב

  • שלי

    השבוע, בעודנו עושות סיבובי הליכה בקיבוץ, חשבנו גם אנחנו מה אפשר לעשות במיידי עם הכביש וכמות התנועה הבלתי נסבלת.
    התחלנו, כמו דיוויד, בקיצוניות של לסגור הכל כל הזמן.
    אבל ההליכה מרגיעה, ואיתה המחשבות על הורי הגנים בבוקר, על החברים שיוצאים לעבודה מכביש שש, על עדן, על המעדניר וכו.
    הצעת הפשרה שלנו (חשבנו לעשות עצומה או סקר, כדי לראות אם יש לנו תומכים, מה אתם אומרים?) היא לפתוח את השער בשעות קבועות ביום. נגיד 6 עד 9 בבוקר, ואחר כך בין 19 ל-24 בלילה. את השעות נפרסם לעסקים בקיבוץ, כך שידעו. לא הגענו להחלטה אם יותר נכון לתלות שלט על השער עם השעות או לתת לאנשים ללמוד לבד. אנחנו חושבות שזה פתרון מיידי, שלא יגרום ליותר מדי התנגדות מצד אחד, ולפחות יבטיח שקט במהלך היום (בעיקר בשעות שהגנים מסתובבים ושהילדים בחוץ).
    אם אתם מסכימים – תגיבו לתגובה ונוכל להעביר את ההצעה להנהלת הקהילה.
    סמדר ושלי

    • DS

      שלי, לא אמרתי לסגור ה כ ל כל הזמן. רק לסגור את השער המזרחי… החיים בניר אליהו ימשיכו להתקיים, אני מבטיח לך. אפילו יותר טוב.

      • שלי

        כן, כן, ברור. לזה התכוונתי. רק שחשבנו שעדיף חלק מהזמן מאשר הכל או כלום. ולפחות את הבעיה של הילדים הרעיון של הסגירה החלקית פותר.

        • DS

          ומה יהיה בימי חמישי ושישי כשיש מעדניר, וחצי יום השער יהיה סגור? ומה יהיה להורים מהגנים להגיד כשהם צריכים לאסוף את הילדים בארבע וחצי? ולקוח של קורקט שמגיע לפגישה של 10 בבוקר, ומוצא שער נעול?
          זה לא יילך…
          במקרה הזה זה רק הכל.
          יהיה יותר קשה להסביר למה פתוח רק בשעות מסויימות, מאשר להסביר למה סגור כל הזמן.

    • DT

      אני חושב שהמתווה הזה הוא הכי נכון. שעתיים-שלוש בבוקר, כמה שעות בערב וחוץ מזה נעול. כמות התנועה תפחת בצורה דראסטית.

  • DS

    נמרוד,
    לא רמזתי לרגע שמדובר בגחמה אישית שלך, ממש לא.
    אני מבין שהחלטות מתקבלות לפי דעת הרוב.
    אני גם מבין שיש אנשים שלא מוכנים לוותר על יציאה מהירה לכביש 6, הורי הגנים שזה נוח להם, עדן, מעדניר, השכרות וכו'.
    אבל…
    ברגע הראשון שייפגע ילד בכביש הזה, וזה יקרה – אם לא מחר, אז בעוד שבוע, או בעוד חודשיים – לא יעזור לנו שיש תוכנית לסלילת כביש עוקף.
    לא יעזור לנו שלהורי הגנים היה נוח, או שהמעדניר לא איבד לקוחות בגלל הסגירה של השער.
    לא יעזור לנו כלום, כי אחרי דבר כזה – הסיבות למה לא סגרנו, לא יעזרו לנו.

  • תלי

    שלום!
    מכיוון שכבר התייחסתי מספר פעמים בעבר לנושא הכביש החוצה, אוסיף מספר הערות והארות לרב שיח שמתנהל באתר הבית. נדמה לי שמכל המגיבים אני המשתמש הכי "כבד" בעורק התחבורה הזה, ובשל כך חשוף לתופעות שאיש אינו יכול לעלות על דעתו.
    אעשה זאת בראשי פרקים ולא בהכרח על פי סדר הגיוני.
    -שומר:טרם נולד האיש שייקח על עצמו את התפקיד של מיון רשאים ושאינם רשאים לעבור דרך הקיבוץ! (אגב, גם יהיה מצויד מכף רגל ועד ראש בכלי זין למיניהם!)
    -לסגירת השער תהייה השפעה על הפרנסה וזה ודאי, לפחות לזמן מה עד שהמערכת כולה תתרגל.
    -אין כל סיבה לאפשר מעבר למאן דהוא עוד בטרם האיר השחר! אז מנוצלת הדרך למעבר של רכבי הסעה לפועלים, ובכמויות!
    -אגב, המעבר בחצר מלווה לא אחת בהשלכת אשפה בפחי הזבל שלנו (במקרה הטוב), החניית רכבים לצורך מכירתם , ניתוק עגלות של "פול טריילרים " וסתם כלי עבודה של קבלנים שונים- ניצול צל עצינו לחניית התרעננות וגם מעשים רומנטיים מזדמנים..
    -בקשת_ו/או דרישת המועצה לאפשר לאוטובוסים שמסיעים את התלמידים לעבור בחצרנו (שנבעה בעבר משיקולי בטחון) היא שערורייתית, חצופה ובלתי מוסרית!
    -כפי שכבר הוזכר על ידי חברים אחרים, הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי אי פיתרון הבעיה, היא חד משמעית חוסר הנכונות שלנו החברים לוותר על הנוחיות שבקיומה של היציאה המזרחית, אלמלא כן, השער היה סגור מזמן!
    למרות העובדה הנ"ל יש עדיין מספר אפשרויות לצמצם ובוודאי למתן את עוצמת הצרה:
    א.להחזיר את הגבשושיות לגובה כזה שיאלץ את הנהגים ובעיקר אלה של האוטובוסים להאט! האפשרות קיימת, ראו בישובים אחרים של המועצה ובאזורים אחרים בארץ, כמו גם מכשולים נוספים.
    ב.לפתוח את השער בשעות נקובות, אחרי לימוד הנושא והפעלת שיקול דעת. ואך ורק בשעות הללו!
    **מסביב למשבצת שלנו יש דרך עוקפת שהיא דרך היסטורית מסומנת ורשומה!!!(יש מצב שסלאח א דין בכבודו ובעצמו עבר בה !) להכשיר אותה בעלות אפסית בהשוואה לכל אופציה אחרת (אולי המועצה תתגייס) ודרך זו תשמש אותנו, את הקהל הרחב ואת העסקים בשעות בהן השער יהיה "סגור".

    נ.ב
    אינני מזלזל,
    אבל לא הצלחתי להבחין בנהיגה זהירה יותר סביב מעברי החצייה החדשים והמחודשים.
    שבת שלום, תלי

  • פיתחו את השער פיתחו רחב...

    עבור תעבור בה קטסטרופה…
    המשך יגיע..

  • את זה אפשר להגיד גם על

    הבריכה הגדולה, האופנועים שמתחרעים בגוש חדש, החיות בפינת חי ואנשי השירות שנוסעים על הדשאים. בכל מקום פוטנציאל לאסון – בואו נפסיק לנשום

    • DS

      – בבריכה הגדולה אני יכול לשמור על הילדים שלי.
      – האופנועים שמשתוללים בגוש החדש לא מעניינים אותי, מצדי שיהרגו אחד את השני.
      – מה הקשר לחיות בפינת חי?
      – ונכון, אנשי השירות שנוסעים על הדשאים זה חולי רציני, שעושה רושם (רק תחושה שלי?) שכבר פחות ופחות רואים…
      קראת את מה שתלי כתב? זה נראה לך הגיוני ההפקרות הזו בשער המזרחי? מדובר בסכנת נפשות אמיתית, לא במשהו שאפשר לזלזל בו ולפתור אותו בתגובה סתמית של ״בכל מקום פוטנציאל לאסון – בואו נפסיק לנשום״…

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      נו באמת… דמגוגיה בגרוש…

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        בהקשר של הפסקת הנשימה…

  • שיר

    אני מסכימה עם דיויד ותלי. לסגור . לנעול. ויפה שעה אחת קודם.

    • שלי

      דיויד ותלי לא אומרים אותו דבר: דיויד אומר לסגור כל הזמן. תלי אומר בשעות מסוימות. אני עם תלי. זה גם נראה לי הרבה יותר ישים.

      • DS

        אני דווקא לא הבנתי שתלי כל כך נגד סגירה תמידית…
        ההצעה של תלי שהכי מוצאת חן בעיניי היא להכשיר את דרך הסברסים.
        כל פעולה שתגרום לכך שתיפסק האוטוסטרדה בקיבוץ – מבורכת.

  • AR

    פעם היה אפשר גם לסגור את השער דרך הטלפון. זה יכול לפתור את הבעיה שאחד פותח וכולם נכנסים אחריו. פשוט פותחים עוברים את השער מטר קדימה ואז סוגרים. לפחות זה ימנע את כל הרכבים שמנצלים מישהו שפותח את השער.

  • "דרך הסברסים" הכי נראה לי!

    דיויד ותלי אני איתכם!

  • רונן לנמרוד

    שבת שלום,

    כמה חתימות צריך לאסוף ע"מ שנושא זה יובא לאסיפה?

  • נימרוד

    18 חתימות(יותר מ-10% מהחברים)נדרשות לקיום אסיפה בנושא, דרך הסברסים זה פתרון שגם הוא מצריך היתר, לפני כמעט שנה ביוזמה של פיני בוסיק ורמי הם הזמינו לקיבוץ מישהו בכיר ממשרד התחבורה והוא אמר לנו את אותם הדברים שלצערנו כבר ידענו – זה שיש דרך סטאטוטורית זה לא אומר שיש היתר לסלול אותה. צריך להפריד בין ייעוד הקרקע(תב"ע) להיתר סלילה. אם רוצים לסלול את הדרך צריך היתר, היתר עולה כסף ולא סביר שיהיה היתר בלא הסדרת הצומת עם כביש 5504. הקיבוץ בודאי לא יסלול דרך ללא היתר, להזכירכם זה מה שקרה עם העוקף מלכתחילה, נשפטנו, הורשענו, שילמנו קנס של 100 אש"ח עם קנס כפול ומכופל ואישום פלילי על תנאי, למי שעוד לא שם לב אנחנו בפוקוס, מהנדס המועצה והוועדה המחוזית על הזנב שלנו, ובגלל זה גם נדרשנו להנמיך את הגבשושיות. הפתרון החוקי הוא הסדרת הדרך, קבלת היתר וגיוס מימון לדרך שכבר אנחנו עובדים על זה כמעט כבר שש שנים, נגמר עידן חומה ומגדל, החלטנו שעובדים לפי החוק(באסיפה האחרונה שכונסה הנושא הכביש העוקף). אגב המועצה לא מכריחה אותנו לסגור את המעבר, זו בחירה שלנו לא לסגור את השער המזרחי, של חברי ועסקי הקיבוץ. כמובן שכל החלטה אחרת שתתקבל בצורה דמוקרטית היא לגיטימית ונפעל על פיה

  • אגב גבשושיות

    אם כבר להנמיכן אז בסדר אבל למה היה צריך לכסח אותן עד כדי מישור? הרי שבכל ישובי במועצה האחרים ישנן גבשושיות הרבה יותר גבוהות

  • נימרוד

    כי אותם כנראה אהרון יאסוביץ׳ לא מחפש, רק אנחנו ״גררנו״ אותו לבימ״ש והוא הורשע, עכשיו מקפידים איתנו הקפדה יתירה

  • DS

    נמרוד, אם נסגור את השער המזרחי מחר בבוקר – המועצה שכל כך מסתמכת על מעבר האוטובוסים בקיבוץ, לא תילחץ מהמצב ותדחוף לפיתרון? כרגע, במצב הנתון, אין לאף אחד שם אינטרס לעזור לנו אפילו…

    אני עומד כרגע מחוץ לפינת-חי וכותב את הדברים, בזמן שהילדים קופצים בשלולית מחוץ לנגרייה. יום שבת, שעת צהריים, ברבע שעה האחרונה עברו בכביש ליד המזכירות כ-20 רכבים לא מהקיבוץ, במהירות ממוצעת של 50-60 קמ״ש. רכב אחד כל כך קפץ בגבשושית מול הפינת חי שחשבתי שיתפרקו לו הגלגלים…
    יום שבת!!! ילדים מטיילים בחוץ.
    באף קיבוץ בארץ אין מראות כאלו בשבת בצהריים…

    נאסוף חתימות, נקיים אסיפה – ושם יוחלט שאי אפשר לסגור בגלל הורי הגנים, עדן, מעדניר, השכרות וכו׳…. יחזרו על זה שהפתרון הוא השגת אישורים לכביש עוקף, אבל שזה ייקח זמן ושנתאזר בסבלנות…

    נמאס כבר מזה.

    • תלי

      דרך הסברסים

  • תלי

    שלום רב !
    הכשרת דרך הסברסים אינה אומרת שמדובר בסלילתה אלא רק שיפור מצבה ןלשם כך אין צורך ביותר מאשר מספר ימי עבודת שופל וכמה משאיות חומר דוגמת "מחלוטה".

    זו דרך אלטרנטיבית לשעות בהן השער המזרחי יהיה סגור. יהיו שישתמשו בה ואחרים יחפשו פתרון אחר, אגב גם כיום יש שמשתמשים בה !
    יתכן וסגירת השער לכשעצמה תםעיל לחץ כבד על המועצה לפתור את המצוקה !
    אגב,שבת היום אף לא בית ילדים אחד או עסק כלשהו פעילים ובכל זאת השער פתוח… !
    כפי שכבר נאמר,הכל תלוי בנו !

  • נימרוד

    אם שופל אלמוני יכשיר את הדרך למעבר רכבים אני בטח לא יעמוד בדרכו, אני מקווה שברור לכולם שהקיבוץ לא יכול לסלול בלי היתר

  • קפטן פיינבלט

    קפטן פיינבלט בצורת שופל וכמה משאיות מחלוטה לאט לאט פעם פעמים בשבוע באלמוניות מרובה יכולים לסדר את הענין.
    לדעתי צריך לעשות כמו בשער של מושב שדה ורבורג שכאשר עוברים רכבים הוא לא נפתח מחדש פשוט נעצר ואז ממשיך להיסגר.
    כמו כן לעשות סדר במספרי הטלפון שיכולים לפתוח את השער למחוק מי שאינו עובד כאן וגר כאן, ניתן גם לשלוט באיזה שעות אפשר לפתוח את השער לאנשים שאינם תושבי הקיבוץ. זה יכול להיות התחלה טובה לענין.
    אפשר גם לסגור את השער המערבי שיהיה בשליטה טלפונית.

  • רפי

    לדעתי פתרון הפשוט הוא לגבות דמי כניסה בשער המזרחי. חברי קיבוץ לא ישלמו. עובדים, בעלי עסקים והורים יקנו חופשי חודשי ב-50 שח. עדן ומעדניר ימצאו פתרון ללקוחות שלהם שיכלול תשלום לקיבוץ. והשאר ישלמו. רכב פרטי 5 ש"ח. אוטוסוס 10 ש"ח ומשאיות 20 ש"ח.
    1. מוריד את מספר הכניסות באופן מיידי.
    2. ההכנסות הראשונות יוקדשו לשכר סביר של שומר/אחראי שער (שיכול להיות חבר קיבוץ)
    3. היתרה תוקדש לשיפור סידורי בטיחות ובסוף תחזוקת הכביש.

  • לדיויד

    במקום לכתוב מילים כל השבת היית כבר מחתים חתימות וכופה אסיפה על המנהלים!

    • DS

      ואת/ה תשמור על הילדים שלי כשאני מסתובב ואוסף חתימות…?
      כמו שכתבתי – אסיפה זה בזבוז זמן, כי גם ככה יוחלט שם שחס וחלילה שנפגע בעסקים או בהורי הגנים או בקירבה היקרה לכביש 6…
      כנראה שאין מה לעשות. פרייארים היינו, ופרייארים נמשיך להיות.
      התקווה היחידה שלי היא שכשתהיה תאונה ליד המזכירות – אף אחד מהקיבוץ לא יהיה מעורב.

  • DS

    חבר יקר שיכנע אותי שאסיפה היא הפתרון.
    אני אאסוף חתימות.
    מקווה שיהיה בסדר ונשים סוף למפגע הזה.

  • סברסים. היום עם כל הגשמים עברתי שם

    ואין לי גיפ 4 כפול ארבע

  • סמנכ"ל ענף הדייג

    צריך שכל פעם רק שער אחד יהיה פתוח לפי שעות קבועות

  • פיני

    שווה בדיקה…
    מזה תקופה ארוכה שאנו מתבוססים בבוץ התחבורתי בו אנו שרויים.
    ברצוני לעלות מחשבה לבדיקה שטרם שמעתי כמוה ושהיא שונה מקוי המחשבות החוזרות ונישנות והמוכונה "הכביש העוקף".

    להערכתי הכביש העוקף לא יביא עמו את הפתרון המיוחל!!!
    הצורך הפנימי בתנועת רכבים הינו צורך חיוני שעוד ילך ויגבר,עם הגידול באולוסיה ועם הגידול בפעילויות העסקיות,והוא לכשעצמו מהוה אחוז ניכר מהתנועה העוברת בחצר הקיבוץ.
    (בכל מיקרה שוה לערוך בדיקה מספרית).
    הכביש העוקף עלותו גבהה ביותר! ואשרי המאמין שבטווח הנראה לעין נוכל לגיס את המשאבים הדרושים לסלילתו!!
    ויתרה מזאת,עם גמר הסלילה המיוחלת…עדין נמצא את עצמנו עם כביש פנימי,ישן,מצ'וקמק הומה מתנועה,בקיצור "כביש העגלות".

    הבה ננסה לשנות מחשבות,(דבר לא קל אחרי שנים של חשיבה מסוימת!),ולפחות נבדוק את האפשרות לתכנן ולהשקיע בכביש אחד פנימי שיענה על מרבית הרצונות.
    ומה הרצונות??
    *כביש רחב ומודרני המבטיח נסיעה נוחה ובטוחה,הן לתנועת רכבים והן להולכי רגל!
    *חסימות אקוסטיות למניעת רעשים באיזורי מגורים הקרובים לכביש.
    *ככרות בצמתים לזרימת תנועה חופשית.
    *רמזורים במעברים להולכי רגל.
    *מידרכות לאורכו של הכביש להולכי רגל ורוכבי אופניים.
    *תימרור מותאם לחוקי התנועה.
    *גינון ופיתוח סביבתי.

    אין ספק שעורק תנועה מסוג זה הינו חיוני ונדרש לתושבי המקום ופעילותיו.

    אין ספק שממון להתקנת ואחזקת שני צירי תנועה מהסוג האמור לעיל הינם חלום באספניה!(גם לצעירי מגילי).

    נאמר שנעבור את כל הויאדלרוזה של הכביש העוקף והכביש יסלל…
    ואז מה יהיה גורלו של הכביש הנוכחי?האם
    יהיה בכוחנו להרים שני כבישים???
    אל נשכח שכביש דורש טיפול ואחזקה,ומאין לנו הכספים והכוחות לתחזק כהלכה שני צירי תנועה!?

    הפיתרון המוצע משאיר לנו מספר דונמים של קרקע שאין לזלזל בערכם.

    חומר למחשבה……

  • רונן

    דבריו של פיני נכונים בהחלט, וצריך לשנות קו מחשבה.

    תנועה פנימית בתוך הקיבוץ תהיה נחלתנו לעד, בין אם זה עסקי הקיבוץ כרגע ובעתיד הקרוב גם חברים נוספים.
    דרך פנימית כבר מתוכננת כחלק מהיתר התשתיות של הקיבוץ ושאושר במועצה.
    הפתרון המיוחל לדעתי הוא בהפרדה פיזית של אזור העסקים הנמצא ממזרח לכביש הראשי (לולים, רפת, פלסטניר וכו') וסלילת נתיב פנימי לאורך הגדר.
    פתרון זול בהרבה מהכביש העוקף אשר עלותו נאמדת לפי הערכות זהירות בלא פחות מחמישה מיליון ש"ח.
    פתרון זה פועל היטב בקיבוצים אחרים!

  • נימרוד

    הפתרון הנ״ל כבר מתוכנן וממתין לשלב ב׳ של הקליטה לביצועו, זה לא סותר את העובדה שצריך כביש עוקף

  • יתרו

    אני בעד שהמכוניות יסעו מחוץ לקיבוץ היות וזה בלתי אפשרי אולי יותר קל להוציא את הקיבוץ מחוץ לגדר . מה דעתכם ? זה יותר קל נמרוד !!!!