לפני שבת

  • חברים שלום,
    בעקבות ריבוי תלונות על כלבים משוטטים, כולל פניות לשירותים הווטרינריים – החל השירות במבצע ללכידת כלבים, המשוטטים בקיבוץ ללא בעליהם. ע"פ החוק היבש על כלב להיות קשור, או צמוד לבעליו עם רצועה, ולוכדי השירות הבהירו שלא יפעילו שיקול דעת, אלא ילכדו להבא כל כלב שמבחינת החוק משוטט. דפי הסברה יחולקו בקרוב.
    בעקבות החלטת האסיפה תוחזר השמירה לשער המזרחי, היערכו בהתאם.
    תשתיות – בשבוע הבא יימשך תיקון המדרכות בקיבוץ.
    בברכת שבוע טוב ושבת שלום – נימרוד – בשם הנהלת הקהילה
  • חברים שלום,
    שעות פתיחה של המרפאה בשבוע הבא:
    יום א' 23/12 7:30-8:30
    13:00-16:00
    יום ב' 24/12 7:30-11:30
    יום ג' 25/12 7:30-11:30
    יום ד' 26/12 בסימן שאלה
    יום ה' 27/12 7:30-11:30
  • לכל החברים שלום,
    אנחנו מתקרבים לסוף השנה ולחלק מהחברים יש אפשרות להפקיד כספים בקרנות השתלמות. בקרנות השתלמות הרווחים פטורים ממס הכנסה לעומת כל חיסכון בבנק שמשלמים 25% מס עבור הרווחים בזמן שמוציאים את הכסף. כך שקרן השתלמות נחשבת כהשקעה כדאית.
    הסכום שניתן להפקיד השנה כדי להינות מיתרונות המס הוא 17,850ש"ח. סכום זה כולל את כל ההפקדות שהופקדו משך השנה בקרנות שונות. צריכים להפקיד את הכספים במרוכז דרך הקיבוץ עד ה 29.12.
    לחברים שרוצים להפקיד מהכסף הפרטי שלהם בקרנות השתלמות אבקש להעביר אלי במייל או מכתב אישי את הבקשה עד ה 25 לחודש. יש להעביר את הסכום שרוצים להפקיד ומספר תעודת זהות. לצערי לא אוכל לקבל הודעות על העברות כספיות בשיחה אישית או שיחת טלפון.
    את סכום ההפקדה נוריד מהתקציב האישי של חודש דצמבר כך שנוכל להפקיד רק לחברים שיש להם יתרה בתקציב לפחות בגודל ההפקדה.
    לחברים שהקיבוץ מפריש עבורם לקרן השתלמות, ולא יודעים כמה הפקידו השנה עבורם, אני יכול למסור להם את הפרטים של הפקדות עד חודש אוקטובר.
    בברכה
    אילן קובלסקי
  • עמרי

    קודם כל תיקון לפרוטוקול שפורסם: הטענה כי הפריצות האחרונות קשורות למעבר החופשי דרך הקיבוץ לא הופרכה, כפי שנכתב בפרוטוקול, אלא הובעה עלידי נמרד דיעה אחרת ולפיה הסיבה להתגברות הפריצות היא שונה. זאת דיעה שאולי נכונה ואולי לא אבל זה בפירוש לא הפרכה של טענה.
    לגבי ההחלטה, האומללה בעיני, שהתקבלה לחזור לפארסה של שומרים בשער (הלוואי ואתבדה והלוואי ולא יקרה אסון בזמן שהרוויחו המצביעים בעד החלטה זו)הצעתי לנמרוד במייל ואציע זאת גם פה (הרעיון לא שלי): אם הוחלט לשים שומרים אפשר שהשער יהיה פתוח בשעות החשובות, נניח 06:00-09:00 בבוקר ושוב החל מ-15:00 אחר הצהריים, ובין לבין יהיה סגור הרמטית. כך העסקים לא ייפגעו וגם ייחסך כסף רב לחברים.
    בלי קשר, ועם המון קשר, אני חוזר ומבקש לפעול לסגירת השער המערבי לפתיחה באמצעות טלפון בכל שעות היום והלילה, כולל סגירתו בחמש בבוקר (שעה בה השומרים עוזבים והוא נשאר פתוח לרווחה!).
    שבת שלום, עמרי

  • נימרוד

    לעמרי – אם המעבר קיים כבר 12 שנה, והעלייה בפריצות היא מהתקופה האחרונה הרי שהטענה הופרכה, אחרת העלייה בפריצות היתה מתחילה לפני 12 שנה. רק עובדות בבקשה. לגבי ההצעה שלך היא בהחלט תילקח בחשבון, המזכירות תדון באפשרויות כבר ביום ראשון הקרוב

    • DS

      נמרוד, אם בעובדות עסקינן, אז אחזק את דבריו של אלון בתגובה למטה – התנועה התגברה בחודשים האחרונים!
      לגמרי לא הופרכה הטענה, ולשמחתי/צערי אני גם לא ה"משוגע" היחיד שחושב ככה…
      הדבר היחיד שיש לקוות עכשיו, הוא שכשיקרה אסון בכביש הזה, והוא יקרה – לא יהיה מעורב אדם מהקיבוץ.

    • עמרי

      נמרוד, אני שמח שאותך העובדות לא מבלבלות. הקוראים יחליטו לגבי הטענה. אשמח לדעת שגם נושא השער המערבי יידון במזכירות, למרות שלדעתי לא צריך מזכירות כדי לקבוע את מה שהצעתי לגביו.
      תודה

  • אלון .פ.

    לנמרוד.
    מצד שני, אף על פי שהמעבר פתוח 12 שנה, כמות הרכבים שחותכים כיום דרך הקיבוץ לא דומה במסה שלה לאף שנה אחרת.

  • סמנכ"ל ענף הדייג

    דבר ראשון חובה לבטל לחלוטין את מעבר האוטובוסים
    אף אחד לא התלונן מעולם על פסי ההאטה עד שזה גרם "נזק" לאוטובוסים או ליתר דיוק גרם להם להאט….
    ולהוסיף גבשושייות גבוהות
    כמו שעומרי כתב אפשר לפתוח עם שומר בשעות הערב והבוקר
    אין שום סיבה שהשער יהיה פתוח יום שלם
    בתור אחד שנוסע רק מהשער הזה- אפשר לחזור דרך כפ"ס -עוד 10 דק'

  • DS

    כל מילה בסלע, סלע

  • דניאל

    כמו שאמרתי באסיפה, אני שמח שהנושא עלה סוף סוף למודעות אצל רבים בציבור. אני ניסיתי לפעול בנושא כבר לפני שלוש שנים, במסגרת הדיונים על התקציב- אבל הרוב המוחלט של החברים העדיף שיורידו מיסים ולא לנסות לטפל במעבר הרכבים בקיבוץ (אם זה ע"י שומרים יותר רציניים ועם ע"י מערכת שערים יותר מתוחכמים) וכן העדיפו את הנוחות של המעבר דרך השער המזרחי. לכן להאשים את הנהלת הקהילה שהורידה נושא זה מעל סדר היום (כמו שנאמר באסיפה) חוטא לאמת. כמו כן אני גר על הכביש הראשי עם 2 ילדים קטנים, וחווה יום יום את המציאות הקשה של מעבר הרכבים דרך הקיבוץ. כל ההקדמה הזו נועדה כדי להבהיר שאי אפשר לטעון שהנושא הזה לא מעניין אותי או שאני ממעיט בחשיבותו.
    אבל לסגור את השער המזרחי הרמטית מהיום למחר בלי להתחשב בבעייתיות שבכך (הורים לילדים במערכת החינוך, עסקים שפועלים באיזור התעשיה, עדן, מעדניר וכו'), זו פשוט טעות (לדעתי) ובעיקר הצעה קיצונית. הקיבוץ שלנו משגשג כלכלית בשנים האחרונות- אנו חייבים חלק ניכר מכך למיקום שלנו ולגישה הנוחה לכביש 6. ללא מיקום טוב זה (והשער המזרחי), מערכת החינוך שלנו היתה קורסת (כי לא היו ילדי חוץ בשנים בהם היו 2 בני משק במחזור), בעדן היו חצי מהאירועים שיש היום, חדר האוכל היה נסגר (כי המעדניר לא היה נפתח) ותקציב הקהילה היה צונח בחצי מיליון עד מיליון ש"ח בשנה (כי לא היו כמעט הכנסות מאיזור התעשיה).
    ההצעה שהתקבלה באסיפה בסופו של דבר לא נועדה "להרוויח זמן" כמו שכתב עמרי, אלא לתת לצוות שיבחן את הנושא מול כל השיקולים הקיימים ותוך חודשיים יציג מספר פתרונות אפשריים שביניהם נבחר. לא ניתן באסיפה אחת לשקול ולהחליט בין 20 אופציות ושילובי אופציות לטיפול בבעיה (איפה בדיוק למקם את השער המזרחי, באיזה שעות לפתוח אותו, איזה שער חדש לקנות, איך יפתחו את השער, מה עושים עם השער המערבי וכו'). יתכן מאוד ואחת ההצעות שתעלה תהיה לסגור את השער המזרחי הרמטית (תוך נתינת פתרון להורים, עסקים וכו')- ואז זה יהיה בסדר גמור, ואם זה מה שיוחלט בסופו של דבר ע"י הקיבוץ אז מקובל עלי לחלוטין. ההחלטה שהתקבלה באסיפה אינה "אומללה", אלא שקולה ולא מתלהמת. ההחלטה האומללה לדעתי היתה התעלמות רוב הציבור מהבעיה של הרכבים בקיבוץ במשך השנים האחרונות.
    אולי שומרים בשער זה לא הפתרון הכי טוב, אבל הוא זמני ובינתיים ניתן לגבש משהו יותר טוב, ושוב- לא קיצוני.

    • עמרי

      דניאל שלום,
      ראשית, כמי שעבד כמה שנים טובות בעדן קצת נעלבתי (לא באמת…) מההנחה שלך לפיה חצי מהזוגות סוגרים בעדן בגלל השער המזרחי וכביש 6. אני הייתי מעריך את האחוז שלהם כקרוב יותר לחצי אחוז, וזאת מבלי להמעיט בחשיבות המעבר מכביש 6 עבור חלקם.
      כנ"ל לגבי המעדניר, שם אולי אחוז הלקוחות שהיו הולכים לאיבוד גדול יותר מחצי אחוז, אבל ייתכן שהרווח שהיה הולך לאיבוד יוכל להתקזז עם העלות של השומרים. בכל אופן, פה אני ממש לא בקי במספרים, וגם משאיר מקום לנמרוד לבוא עם העובדות ולהפריך את טענתי זו :).
      לסיכום דברי בדיון זה, אדגיש שכל פתרון שעליו יוחלט, בין אם אחראי ובין אם כזה שיוסיף מרכיבים מתלהמים וקיצוניים, מקובל גם עלי ובתנאי שיעזור לקרב את המטרה עליה כולנו כנראה מסכימים- שיפור משמעותי בבטיחות, בבטחון ובשקט.
      ומילה אחרונה באמת: החלטה קלה הרבה יותר, שאינה מצריכה אסיפה והצבעה, ושאני מקווה שתידון גם היא הערב בהנהלה, היא לסגור את השער המערבי על פלאפונים באופן קבוע ובוודאי בשעה 05:15 בבוקר (גם הבוקר הוא היה פתוח לרווחה).

      • דניאל

        הכוונה שלי היתה שחצי מהזוגות סוגרים בעדן בגלל המיקום במרכז+כביש 6. לא התכוונתי לעלוב בעובדי עדן המסורים לדורותיהם… גם אני לא שוחה במספרים וזרקתי הערכות גסות- בגלל זה צריך לבדוק בצורה יסודית את ההשלכות על כלל הגורמים בקיבוץ. אין ספק שכדאי לסגור את השער המערבי על פלאפונים.
        דבר נוסף- אני מתנדב לשבת בצוות שידון בנושא מציאת פתרונות לבעיית השער המזרחי.

  • DS

    הדרך הכי טובה לבדוק את ההשלכות בסגירת השער המזרחי תהיה לסגור את השער לתקופה של חודשיים-שלושה (עם הודעה מראש כמובן לכל הנוגעים בדבר) ואז לראות.
    אף אחד לא יוכל להעריך את ההשלכות על-פי השערות.

  • DS

    עכשיו נודע לי שהבוקר בשער המזרחי ניסו שני השומרים שעבדו שם לעצור נהגת שרצתה לחצות את הקיבוץ. האישה סירבה להסתובב, והמשיכה בנסיעתה תוך כדי שהיא פוגעת באחד השומרים, אשר צילם את רכבה ומתכוון להגיש תלונה במשטרה.
    אלו האנשים שעוברים אצלנו כל יום בקיבוץ!
    השער המערבי פתוח לרווחה, ובשער המזרחי אין שמירה לאחר תשע, לשמחת תושבי האיזור הממשיכים להיכנס בשיירות כל פעם שנפתח השער…
    גם כשיש שמירה, אנחנו עדים לטענה שהועלתה באסיפה (טענה זו לא הופרכה עדיין למיטב זכרוני) שהשמירה מול האוכלוסיה שעוברת אצלנו פשוט לא עוזרת.
    יכולים להגיד שסגירת השער המזרחי הוא פיתרון מתלהם וקיצוני, אך זהו הפיתרון היחיד שיביא תוצאות.

  • דניאל

    אחד מהדברים המבדילים בני אדם מחיות הוא היכולת לתכנן, ולשער השערות לגבי דברים שעדיין לא קרו. במידה ולא היינו מצליחים לפחות בחלק מהשערותינו לגבי מה שעוד לא קרה, כנראה שעדיין היינו חיים במערות.
    אכן, המקרה שהיה היום בשער חמור ומצער, ואף היו דומים לו בעבר. אבל הדבר נגרם בגלל ששנים הרגלנו את תושבי האיזור שניתן לעבור כאן. כמו שהם למדו זאת לאט לאט, הם יצטרכו ללמוד שאי אפשר לעבור כאן. מה לעשות, זה יהיה על גביהם (ובירכיהם) של השומרים בינתיים (שבשביל זה אנו שוכרים אותם כרגע). שוב- במידה ושום פתרון אחר לא יעבוד או במידה וזה מה שיוחלט, ניתן יהיה לסגור הרמטית את השער המזרחי. אבל, תנו צ'אנס לפתרונות פחות דרמטיים. אגב- נפח התנועה דרך הקיבוץ הצטמק באופן דרמטי היום והשתרך לו פקק גדול בשער המזרחי. אז לא ניתן לומר שהשומרים הוצבו שם לחינם ולא היו יעילים. במידה והשומרים ימשיכו להיות נחושים, תוך שבוע גם הפקק הזה יעלם אחרי שאנשים יבינו שהם מאחרים לעבודה כאשר הם מנסים לעבור דרך הקיבוץ. אז עבודת השומרים תהפוך קלה יותר ומסוכנת פחות.

  • קפטן פיינבלט

    לדעתי צריך לעשות כמו בשער של מושב שדה ורבורג שכאשר עוברים רכבים הוא לא נפתח מחדש פשוט נעצר ואז ממשיך להיסגר.
    כמו כן לעשות סדר במספרי הטלפון שיכולים לפתוח את השער למחוק מי שאינו עובד כאן וגר כאן, ניתן גם לשלוט באיזה שעות אפשר לפתוח את השער לאנשים שאינם תושבי הקיבוץ. זה יכול להיות התחלה טובה לענין.
    אפשר גם לסגור את השער המערבי שיהיה בשליטה טלפונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.