מעבר דרך הקיבוץ

סיכום ישיבת הצוות בנושא המעבר דרך הקיבוץ בעקבות האסיפה:

משתתפים: עמר –מרכז המשק, עוזי – יו"ר וועדת הבטחון ומנכ"ל עדן על המים, אסנת ושלומית מצוות "בטיחות בדרכים", יובל – וועדת בטחון וחבר מזכירות, נימרוד – מזכיר.

בעקבות החלטת האסיפה להקים צוות שיבחן דרכים לפתרון בעיית התנועה החוצה כונסו מספר בעלי תפקידים ובעלי עניין לדון בנושא:
עומר הציג לנוכחים את חשיבות המשך פתיחת הציר הן לעסקי הקיבוץ (המעוגנים חוזית) והן לשמירת יחסי שיתוף פעולה עם המוא"ז דרום השרון והביע התנגדות לסגירתו המוחלטת של השער המזרחי. כמו כן ניתן עדכון לגבי ההתפתחויות בנושא הסדרת הכביש העוקף ובהן הפגישות בסיוע ראש המועצה לגיוס תקציבים לסלילת הכביש עם משרדי הממשלה וקק"ל.

אסנת ושלומית העלו את הסכנות הבטיחותיות שנגזרות מהתנועה החוצה.
לאחר מכן הועלו מספר פתרונות ביניים אפשריים לתקופה שקצבה האסיפה(60 יום) ובהם סגירת השער(נפסל בשלב זה), איוש עמדות שמירה בשני השערים וכן הפתרון המוצע של "שערים חכמים" שיקטינו את המעבר של גורמים בלתי רצויים בקיבוץ.
סוכם כי נושא ה"שערים החכמים" שאף נידון בהנה"ק ייבחן – אך בתיאום עם התוואי המאושר של תוכנית הכביש על מנת שלא ימוקם ואח"כ נידרש להסיטו – שכן עיקר העלות גלומה בפריסת התשתיות ל"שער החכם".
סוכם: בטווח הזמן המיידי – תתוגבר השמירה בשערים: שני שומרים בשעות העומס בשער המזרחי ושומר נוסף בשער המערבי שיסייר בין השערים ובקיבוץ בשעות בהן אין תנועה רבה. תיבדק האפשרות להעסיק חברת אבטחה יקרה ומקצועית יותר בניסיון לתת מענה טוב יותר לשמירה. ייעשה מאמץ לאתר רב"ש מהיישוב שיחליף את הרב"ש היוצא יפתח וורנר.
———————————————————————————————————————–
בעקבות הפגישה – נקבעו פגישה וסיור עם חברת "שירותי אבטחה" בתיווכו של עוזי. הבעיות שעלו בפגישות הן עלות שעה גבוהה משמעותית מהתשלום לחברת השמירה הנוכחית, וכן חוסר גמישות לגבי אורך המשמרות, עובדות המכפילות את עלויות השמירה הקיימות כיום. עם זאת בפגישה הציעו כי נפנה למשטרת ישראל להעסקת "שוטרים בשכר". בבדיקה שנערכה בנושא עלה כי הדבר אפשרי – אולם על המשטרה לבדוק את המצב החוקי בשער.

 

  • תלי

    שבת שלום חברים ! (סליחה על הבוטות!)
    פעם נוספת ובודאי לא האחרונה,אנחנו מוצאים את עצמנו חשופים לבליל של טיעונים שאין ביניהם ובין המציאות כל קשר !

    עם כל הכבוד להתכנסות רמת הדרג,שסיכומיה זה עתה נתפרסמו,הרבה יותר מכובד להגיד ובקול גדול-אין בידינו פתרון לבעייה !נקודה !
    הסיבה העיקרית לכך היא שאנו חברי ניר אליהו איננו מעונינים בסגירת השערים כיוון שאיננו מוכנים לשלם את מחיר "אי הנוחות " הכרוך בפעולה זו !
    איזו מחויבות או התקשרות חוזית מתקיימת ב0500 כל בוקר שעה שרכבי הסעה גדושים בפועלים חוצים את החצר ??
    אילו התקשרויות חוזיות או אחרות מתקיימות בסופי שבוע ?
    כל הסיפור כולו מתמקד בשאלת נוחיותנו האישית שאיננו מוכנים לפגוע בשום מחיר-נקודה !
    ואם זה המצב בואו נשאיר את השערים פתוחים. לא תעזור שום חברת שמירה מקצועית (אין כאלה!) "שערים חכמים " למיניהם אלא רק סגירה חד משמעית (אפשר לסרוגין-בשעות קבועות)וכך לפחות נמנע את הבזבוז המיותר של כסף גדול וגם את הזלזול שמפגינים כלפינו המשתמשים בדרך…
    שבת שלום
    תלי

  • עמרי

    אני לא מבין פה כמה דברים. אתמול או שלשום הסתיימו 60 יום שבסופם, על פי החלטת האסיפה צריכות היו להיות מוצגות הצעות לפתרון בעיית מעבר הרכבים הרבים בקיבוץ. היה אמור להתכנס צוות ולחשוב על פתרונות. ייתכן ואני לא מבין נכון אבל מהסיכום הזה שפורסם אתמול, כאמור ביום האחרון על פי החלטת האסיפה, אני מבין שהתכנס מתישהו (למה אין תאריך? זה היה אתמול? התכנסות חד פעמית?) צוות מסוים, מייצג או שלא, הסביר למה אי אפשר לסגור את השער, העלה מספר רעיונות (60 הימים הללו לא נועדו לבדוק את עניין המערכת החכמה?) ולבסוף חזרנו לאותו פתרון ביניים שהוחלט עליו באסיפה עד מציאת פתרון קבוע על ידי אותו הצוות – תגבור השמירה וסגירת השערים לפתיחה מרחוק.
    אה, כמו כן הוטל על המשטרה לבדוק את המצב החוקי בשער.
    אני קורא את הסיכום הזה ורואה שכתוב פה למעשה – "אנחנו עובדים על קידום פתרון הדרך העוקפת. עד אז אנחנו לא ממש רוצים לשנות את המצב הקיים ולכן התכנסנו והחלטנו שנפרסם משהו לחברים ובכך גם נמלא את החובה שהטילה עלינו האסיפה וגם נשמור על שקט עד שהנושא יתעורר שוב".
    אני מצטער על כך שאיז'ו חזר בו מהצעתו הראשונית באסיפה וקורא ליישם אותה עכשיו – קודם כל סגירה הרמטית של השער למשך חודש, קביעת עובדה בשטח לכולם, ואחר כך מציאת פתרונות לבעיות האחרות.
    אבל לצערי אני יודע שאני בדעת מיעוט והאוטוסטרדה בכבישי הקיבוץ תימשך.
    שבוע טוב,
    עמרי

    • אסנת (בשם צוות בטיחות בדרכים)

      עמרי ותלי (וכולם) היי.
      כאחת שנכחה בפגישה הזו אני רוצה לציין כי צוות ב.ב התעקש על שמירה בשערים בשעות העומס, דהיינו: 6:00-10:00 ואח"כ 15:00-19:30 – בשני השערים!!! (כן! שני השערים). החל מ 19:30 באחריות עדן להציב שומר במזרחי.
      נקבע כי השומרים יקבלו רשימות של חברי משק, הורי גנים, שמות גני ילדים ועסקים – כדי שיוכלו לסנן כראוי את באי השער.
      וכך – השמירה אכן הוכיחה את עצמה כיעילה – כשהיתה שמירה. בשבועיים הראשונים להחלטה – השומרים עשו את עבודתם כראוי – והתנועה אכן הצטמצמה.
      הבעיה היא שלאחר שבועיים השומרים הפסיקו להגיע או שהפסיקו לסובב רכבים, אנחנו נראים כבדיחה – וכרגיל הילדים שלנו בסכנה (עולם כמנהגו נוהג – כאילו חזרנו לאמצע דצמבר).
      ההחלטות שהתקבלו היו טובות. הבעיה היא שהן לא מיושמות לאורך הזמן שנקבע – ואם כן מיושמות – אז באופן חלקי (ע"ע שומרים שמגיעים בשעה 8:30 במקום ב 6:00 או לחילופין שומרים שנמצאים כל הזמן הדרוש אך אפילו לא מתעניינים מי נמצא ברכב ולאן מועדות פניו).
      התירוץ הזה של עלויות השמירה כבר לא תקף – כי חברי המשק החליטו חד וחלק באסיפה כי הם מודעים לכך שמחיר השמירה "יעלה להם במיסים" והם הסכימו לכך.
      לפרוטוקול – צוות ועדת בטיחות בדרכים מתרעם על הביצוע הקלוקל, ונמצא עם נמרוד בקשר (בהתכתבויות פרטיות) בעניין הזה.
      קצת תאריכים: האסיפה של הקיבוץ התקיימה באמצע דצמבר. ההתכנסות של צוות החשיבה התקיים באמצע ינואר. ה"ניג'וס" של צוות בטיחות בדרכים לפרסם את פרוטוקול ההתכנסות היה איפשהו בין אמצע ינואר ליום רביעי האחרון.
      לסיכום: יש משהו מקביל בקצב העברת המידע וביכולת של הקיבוץ להחזיק החלטות ולעמוד מאחוריהן. עצוב.
      שמחות שהנושא עלה שנית ומקוות שכל החברים לא ישקטו עד שהעניין יוסדר. מבקשת בשם צוות בטיחות בדרכים את הרוח הגבית של חברי המשק.
      נשמח לדבר עם כל אחת ואחד מכם ולשמוע את מה שיש לכם להציע, לומר, להעיר ולהאיר.
      ליאורה, שלומית ואסנת – צוות בטיחות בדרכים.

      • סקפטי

        עוד לא קם השומר שסובב רכב בשער – סגירה הרמטית עכשיו!

  • נימרוד

    לעמרי – בהנחה שלא כתבת תגובה רק כדי להעלות את הרייטינג של האתר(שגם זה לגיטימי) – אשתדל להתייחס: ראשית סיכום הפגישה פורסם בתפוצת המייל כבר בשבוע שעבר, והעלינו אותו שוב לאחר שהתברר שבנות צוות הבטיחות לא קיבלו אותו, לגבי התאריך הפגישה הזו התקיימה לפני צאתי למילואים, כלומר במחצית הראשונה של ינואר, אם תתעקש נאתר את התאריך. בצוות, מייצג או שלא(הוזמנו עוד רבים ומתלהמים שלא הגיעו לישיבה) מי שהגיע שמע את מלוא היריעה ולזכותן ייאמר שגם השמיעו בצורה ברורה מאד את עמדת המצדדים בסגירת השער). לגבי המשטרה – כנראה שלא הובן: נבדקת האפשרות להעמיד שוטרים בשכר(כמו במשחקי כדורגל) בעלות של 180 ש"ח לשעה. היתרון – שוטר לא צריך למלא משמרת(אלא יכול לעמוד שעתיים-שלוש נדרשות) וכמובן מרתיע יותר. בגלל שמדובר ב"דרך"(כאמור לא סטאטוטורית) במשטרה חוששים מלעבור על החוק, ולכן הם העבירו את הנושא למחלקה המשפטית שלהם לבדיקה… בינתיים – ופה העניין העיקרי – חלה ירידה משמעותית ביותר בנפח התנועה בזכות העבודה של "בן בטחון" בבקרים, אותה חברה שאנחנו אוהבים להשמיץ. כמי שחוזר כמעט מדי בוקר מהשער המזרחי אין מה להשוות, מפקקים של עשר דקות בצומת למעבר חופשי(ולא בגלל שלא מסובבים פשוט הרבה אנשים כבר לא מנסים). אז נכון – תמיד יהיו כאלה שלומדים את השיטה ומצליחים לתחמן ולעבור, אבל בהחלט יש שיפור ניכר. כמובן שלא כולם חושבים כמוני, וכמובן שאני "ממסד משוחד", אז בדקתי את עצמי הבוקר מול חבר שהיה מבין הנלהבים לסגור את השער על אף שהוא עובר בו מדי בוקר. החבר אמנם לא שינה את עמדתו(בשל עלות השמירה) אך אפילו הוא הודה שיש הפחתה דרמטית ביותר של תנועת העוברים בשער. דרך אגב – אם חברים נתקלים באי מילוי תפקיד של השומרים הם מופנים לפנות און-ליין לרב"ש(הזמני) שלנו חננאל עוזרי ממושב ירחיב בנייד 050-5076247. למניעת הפקרות בחצר נדרש שיתוף הפעולה של התושבים, ומי שנתקל בבעיה שיפנה לאחראי שהוא הרב"ש. לגבי ההמשך – אל דאגה, אסיפה אכן תתקיים(רצינו לקיימה לפני שבוע אך דחינו לבסוף)וגם התייחסות לשערים החכמים תהיה, סוף מעשה במחשבה תחילה ולכן את השער החכם יש למקם במיקום שלא מחר שוב נצטרך להעתיקו מחדש, כי מי שבחן את הנתונים יודע שמרבית ההשקעה הנדרשת היא בתשתית לשער ולא האלומיניום של השער עצמו. לסיכום: אתה מוזמן, וכל מי שעדיין חושב שצריך לסגור את השער המזרחי לבצע ספירה של הרכבים העוברים בקיבוץ ביום-יום. אגב – למי שבאמת מודאג מהמעבר דרך הקיבוץ אני מציע להצטרף כבר עכשיו ולחתום על העצומה באינטרנט נגד הקמת הנמל-היבשתי בשרון. כשנמל זה יקום(אם יקום כאן תלוי גם בנו)צפויות לעבור כ-3,000 משאיות ביום באיזורינו, ואם לא נשקיע את כל המאמצים כולל שת"פ צמוד עם ראש המועצה בנושא גיוס הכספים לכביש העוקף, אני משאיר את ההמשך לדימיון שלכם… מצ"ב לינק https://www.facebook.com/No4NamalYabashtiBasharon

    • DS

      נמרוד, אם התכוונת גם אליי ב"הוזמנו עוד רבים ומתלהמים שלא הגיעו לישיבה" אז אני מבקש להזכירך שבפעמיים שכן הוזמנתי ואישרתי שאגיע – אתה זה שביטל את הישיבה.
      לישיבה שכן התקיימה בסופו של דבר לא הוזמנתי… האמן לי שאם הייתי מוזמן, הייתי מגיע.
      בעובדה אחת דייקת – הייתי מתלהם גם שם.
      מסקנות הישיבה הן פשוט בדיחה, אף אחד לא מוכן להתמודד עם מה שקורה, וכרגיל מסבנים את כולם…
      בושה.

    • עמרי

      נמרוד, השורה הראשונה שלך היא מתנשאת ומזלזלת בעיני ומבחינתי אינה במקומה. השורות האחרונות לא רלוונטיות לנושא הזה בכלל. לגבי כל מה שכתוב אמצע אשאיר למי שקורא להבין מה שהוא רוצה. אני סיימתי.
      עמרי

  • קוני

    נימרוד, בעצומה נגד הנמל היבשתי נכתב בין השאר: "ליזמות הנמל היבשתי שבה שותפים המועצה האזורית דרום השרון, רכבת ישראל ומשרד התחבורה." כחבר מליאת המועצה וכמי שבקיא בתחום חוק התכנון והבניה, ידוע לי שמדובר באמירה לא אמינה שמקורה כנראה במועצת צור יגאל כוכב יאיר, שמנסה לנגח את ראש המועצה בכל הזדמנות. לא הייתי נדרש לענין אם לא היית כותב בנשימה אחת: "ואם לא נשקיע את כל המאמצים כולל שת"פ צמוד עם ראש המועצה בנושא גיוס הכספים לכביש העוקף,…" נראה לי שיהיה קשה גם לזכות לשת"פ של ראש המועצה וגם להמשיך לתקוף אותו כפי שעשינו בענין בית הספר יחדיו. חבל אבל אי אפשר לאחוז את המקל הזה בשתי קצותיו.

  • סמנכ"ל ענף הדייג

    מה הוחלט לגבי מעבר האוטובוסים?
    או מה הוחלט לא להחליט?

    • אסנת (בשם צוות בטיחות בדרכים)

      לצערינו – האוטובוסים מורשים לעבור כי המועצה מחזיקה אותנו בביצים ואין ברירה אחרת (חוץ מלסגור את השער לכולם).
      אני אסביר לך בבית 🙂

  • נמחקה תגובה

    נמחקה תגובה בעילום שם, שהתייחסה לאדם מסוים והיא הורדה על פי בקשתו. מי שמתייחס לאנשים ספציפיים יזדהה בשמו בבקשה. תודה

  • נימרוד

    למיטב ידיעתי ראש המועצה לא תומך ביוזמת הנמל ולכן אנחנו לא נגדו, לעמרי – השורה הראשונה לא שונה מתנשאת או מזלזלת יותר מהפיסקה עליה היא מגיבה, הפוסל במומו פוסל

    • קוני

      נימרוד, מה שידוע לך כנראה לא ידוע ליוזמי העצומה. או שכנראה, מה שסביר יותר, הם טוענים שהמועצה שותפה ליוזמת ההקמה של הנמל. כשאתה חותם על העצומה אתה בעקיפין משתף פעולה עם אלו שמבקשים להכפיש את המועצה. מקווה שהפעם אני ברור.

  • שי

    היום נכנסתי לקיבוץ בשעה שתיים בצהריים מהשער המערבי. נאלצתי לחכות בכניסה כי השומר עצר על מכונית שיצאה (!) מהקיבוץ לבדוק מהיכן הגיעה ולהסביר כי אין מעבר דרך הקיבוץ. בזמן שחיכיתי 2 מכוניות מאחורי התייאשו והסתובבו. ואז השומר התפנה למכוניות שנכנסו לקיבוץ. לאוטו שעמד לפני הוא לא נתן להיכנס ואילץ אותו להסתובב. כשהגיע תורי אמרתי לו שאני מהקיבוץ וכל הכבוד לו! בלי להיכנס לוויכוח של השערים- השומר ( לפחות היום) עושה את עבודתו!!!

    • יפה

      ככה זה אמור לעבוד. ולא בחלק מהזמן אלא כל הזמן
      מרוב הפקרות כל השנים, אנחנו נלהבים מזה שיש שמירה

    • אסנת

      מעולה!! רק חבל שזה לא נעשה בשעות העומס שסיכמנו (15:00 עד 19:30).
      אני לעומת זאת נכנסתי היום בשעה 15:30 דרך המערבי והשומר כבר לא היה שם.
      כשאתמול נכנסתי ב 15:45 מהמזרחי – גם לא היה שומר.
      בקיצור – השמירה הקיימת היא רנדומלית.

  • נימרוד

    על מנת שנוכל לשמור על אפקטיביות השמירה מציע לקחת מליזה את מספרי המירסים של השומרים והרב"ש ולהעיר בזמן אמת אם ישנן בעיות בשמירה – רק שיתוף פעולה של כלל הציבור, עירנות ואיכפתיות נצליח לשמר שמירה אפקטיבית כיוון שמדובר בעבודה מונוטונית ותמיד יותר נחמד לקחת את הרכב ולעשות פטרול