אגדה כפרית – נטע בארי

ויהי המעשה בכפר קטן השוכן בין ההרים לים הגדול, בשנת אלפיים שנים ותשע עשרה שנים להולדת ישוע. בכפר התגוררו אנשים רבים שנפשם חפצה בחיי קהילה. היסודות לא היו יציבים, הקירות קצת מקולפים, אך השכנים היו נאים, ואנשי הכפר אהבו את החיים בסביבה הירוקה, את החינוך, את התרבות ואת הבריאות המסובסדים עד מאוד. ויפרו וירבו וישרצו, וימלאו את בתי התינוקות, ושמחה רבה שורה על הכפר.

אך אויה, הסיבסודים כבדים. וייאנחו שועי הכפר תחת המיסים הכבדים אשר הוטלו עליהם, ויכנסו את וועד החכמים לעוץ עצה. ויוקם צוות, אשר שמע את זעקת שועי הכפר אשר עלתה השמיימה ויפסוק: לא תשלמו מיסים מעל התקרה אשר נקבע ביום זה, ובא לכם גואל. וישאלו אנשי הכפר, ומאין לנו כספים לסבסוד מוסדות החינוך אשר גדלו עד מאוד, ויענו להם השועים: למה זה תגבו מיסים רק מאתנו. לכו אל התאנה ואל הגפן ואל הרימון – שעצלנים הם עד מאוד, ובעצלותם אינם מעלים מיסים לקופת הכפר. כה אמרו, כי מצוות מילטון פרידמן נאמנה עליהם – העניים אשמים במצבם, יען כי עצלנים הם.

התאספו האנשים בכיכר, ויזעקו וימחו, ויאמרו הן תקרה זו אינה אלא מנוגדת לעיקרון שנקבע לפני שנים רבות, שהפער בין ההכנסות הפנויות לא יגדל למידה כה רבה. ולא שמעו אנשי הצוות לדוברים, יען כי החלטתם אן-בלוק היא, ולא ניתן להפריד סעיף אחד מכל תוכנית המיסים המבריקה שהכינו.

ויהי ברבות ימי השנה, ויישב וועד החכמים, וימצא כי קופתו ריקה, וצרורו נקוב, יען כי התקרה שנפסקה הפחיתה את המיסים במאוד מאוד, ומאין יימצא כסף לסבסוד הרכים בשנים. ישבו כל אותו הלילה, עד שאמרו להם תלמידיהם, רבותינו היגעה עת תפילת שחרית, ומה עצה תימצא לנו? ויענו אנשי וועד החכמים: אאוריקה אאוריקה! הצעירים החיים בקרבנו, מה להם ולנו. החיילים המשתכרים 700 זוזים, לשם מה הם זקוקים להם? הרי הם משרתים את המדינה. ומשרתי שנת השירות, הרי מתנדבים הם, וודאי אינם רוצים להתעשר על חשבון קופת הכפר. הנה לנו הפתרון, כל אחד מהם ישלם 150 זוזים, ובא לציון גואל.

אך אויה, הוכפלו 150 הזוזים במספר החיילים, ומה כבד לבם של אנשי הוועד, כי הקופה עדיין ריקה והצרור נקוב. ישבו שוב כל אותו לילה בפעם השנייה, עד שבאו תלמידיהם וגו'. וקראו שוב: אאוריקה אאוריקה! מה לנו מבני ה- 23, ומה לנו מבני ה- 26, מה להם חלק ונחלה בתוכנו. רוצים הם חדר בדשא הירוק ששתלנו? שישלמו. מדוע זה נפחית את שכר הדירה, בעוד בעיר השכנה מכבידים ידם השוכרים, ואין פוצה פה ומצפצף?

ושלווה גדולה ירדה על וועד החכמים. התקרה שלמה, כיסי השועים מלאים, והצעירים משלמים. ובא גואל לכפר היפה שלנו השוכן בין כרמים ושדות, ובין ההרים לים הגדול.

הערה: כל דמיון בין הסיפור למציאות איננו מקרי בהחלט.

נטע בארי

  • יהודית מדר.

    העיקר שירדה שלווה גדולה
    על וועד החכמים…
    תודה נטע!
    גואל לא בא
    גואל גם לא מטלפן…

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      גואל בכלא

  • גיא בארי

    אינני חבר קיבוץ ולכן לא אשתמש במונח ״אנחנו״ אלא ״אתם״ (היות וקולי לא משפיע בהחלטות רשמיות).

    לפי דעתי צריך לחלק את נושא העלאת שכר הדירה לשניים:

    1. שכר דירה לחיילים- מאז שאני זוכר את עצמי הקיבוץ היה מקום שמעודד לעשייה ותרומה לקהילה (זו שבקיבוץ וזו שמחוצה לו). ראייה לכך היא התרומה המשמעותית של בני גילי (הכוונה גם לשכבות מעל ומתחת) בשירותם בשנות שירות ובצה״ל. באי גביית שכר דירה מחיילים ישנה אמירה חשובה מאוד, עידוד לאותה עשייה, עידוד לאותה תרומה. כמובן שאותם חיילים יכולים גם לשלם שכר דירה אך אומר שמנסיוני האישי, אותה ״הטבה״ תרמה רבות לרצון שלי לתת מעצמי. הרגשתי במהלך שנות השירות הסדיר שלי שהקיבוץ מעודד אותי להתנדבות לשנת שירות ולאחר מכן לשירות בצה״ל.
    בנושא זה, נראה לי שאתם צריכים לחשוב איזו חברה אתם רוצים שתיווצר בקיבוץ. זה נכון שמחוץ לקיבוץ חיילים כנראה משלמים על דירה בהם הם גרים אבל לכם יש זכות לייצר תנאים טובים יותר מבשאר החברה הישראלית, תנאים שמעודדים נתינה (שבעיניי חסרה מאוד את הציבור הישראלי היום).

    2. העלאת שכר דירה לבני המשק- נכון, המחיר אותו נדרשים לשלם בני המשק היום איננו גבוה במיוחד. רובם ככולם אינם בטלנים ועובדים למחייתם. גם פה אתם צריכים לשאול את עצמכם איך אתם רוצים שיראו הדברים. האם הקיבוץ רוצה שבניו ימשיכו לגור בו או שזה בסדר שיעזבו? כן, מחיר שכ״ד נמוך הוא נקודה מרכזית בדילמה האם לצאת או להישאר בקיבוץ ובעיניי הוא גורם מרכזי לכך ששכונת דור צעיר שוקקת חיים. אני מניח שהיא תהיה שוקקת חיים גם אם יתגוררו בה סטודנטים מבית ברל (במידה ובני הקיבוץ לא ישארו) אך יהיה הבדל קטן, אלו יהיו סטודנטים מבית ברל ולא בני קיבוץ שהחברה בהם הם חיים חשובה להם. הם יהיו סתם דיירים שמנצלים את קרבת הקיבוץ למכללה בה הם לומדים, כשיגמרו הלימודים הם יעזבו, תרומתם לקהילה הקיבוצית תהיה מינורית (במקרה הטוב). ובני הקיבוץ, אולי יחזרו ואולי לא.

    תוסיפו לנושאים אלו את מצוקת הדיור הקשה (הסיבה המרכזית לכך שאיני מתגורר בקיבוץ), אי קליטה לחברות ותשאלו את עצמכם שוב איך אתם רוצים שיראו פני הדברים. אני יודע שזוהי תקופה מורכבת (בירוקרטיה מול המנהל, שינויים רבים בקיבוץ,…) אך עם זאת דברים שנקבעים באסיפה הם תחת האחריות שלכם. אני פונה לאלו ש״נפגעים״ ממס גבוה (בשל משכורת גבוהה), אני לא נמצא בנעליכם אך אני יכול לומר שכבר מחר הייתי בא לגור בקיבוץ אם הדבר היה מתאפשר ומשלם את המיסים הנדרשים כדי שהחברה בה אני חי תהיה מושתתת על הערכים עליהם גדלתי.

    אני חושב שרוב בני גילי היו רוצים להשתייך לקהילה הזאת כחברי קיבוץ אם הדבר היה אפשרי אך לתחושתי אתם לא עושים מספיק כדי שהדבר הזה יקרה ואם לומר את האמת נדמה שככל שעובר הזמן אתם רק מרחיקים אותנו ממכם.
    אני כותב את זה בצער רב אך זה מה שאני מרגיש.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גיא. אני מצטרף לתחושות שלך. לא רוצים אותנו פה, כנראה
    רוצים רק חיצוניים וברור לך מי אלה שמובילים את ההחלטות
    עכשיו.

  • גבע קציר

    גם אני מצטרף לתגובה של גיא. תודה לנוע שהעלתה את הנושא.
    צריך לזכור, כמו שגיא מציין, שהמצב כנראה קצת יותר מורכב מרק אידיאולוגיה וסיסמאות.
    לפי החוק, אסור שהענף הזה יהיה רווחי, ואם יש בעיה במשוואת ההכנסות-הוצאות כדאי לבחון אותה טוב טוב ולראות ממה היא נובעת. מחישוב אצבע שלי לא ברור איך ענף כזה יכול להיות בגירעון אבל שוב, זה דבר שצריך לבדוק מול טבלאות.
    נקודה נוספת היא, שאני לא מבין איך נושא כזה, שמשפיע על עשרות הדיירים (כאלה שהייתי רוצה לחשוב שהם חשובים לאנשי הקיבוץ), לא מתבצע תוך דיאלוג עם אותם הדיירים.
    מרגיש קצת כמו איזה מחטף,
    הייתי שמח לדיאלוג.
    גבע

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נטע סיפור יפה אבל בואו נתעורר זה לא סיפורי אגדות זאת מציאות שמביאה את המקום הזה לעוד שכונת מגורים מה גם שלפי עניות דעתי איין יותר ענף השכרות מתוקף החוק אז אני לא מבין מאיפה החישוב של 250 אלף ש"ח

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מחטף!!
    הגיע הזמן באמת לבחון את הדברים כמו שצריך.

    מה עם "מהפכת השימושים"?

  • איזיו

    מרגע שבחרנו בדרך של קיבוץ מתחדש או מופרט, איך שלא נקרא לזה,הדילמות האלו נעשו מנת חלקינו הקבועה. הדילמה סביב נקודת האיזון בין הפרט,המשפחה והקהילה. זה מגדיר גם את גובה המס ואופן השימוש בו.ואין הטבה בתחום אחד בלי להחסיר בתחום האחר. ולכן תמיד יהיו ויכוחים. אבל נטע, מי שקיבל את ההחחלטה לא היה "ועד החכמים" ולא "שועי ארץ" כפי שאת כינית אותם, אלא אנחנו, אסיפת הקיבוץ והקלפי, באופן מאוד דמוקרטי. ולא כל אחד התנדב לשבת בועדת המיסוי על מנת לגבש הצעה לאסיפה. גם הם לא התחילו לעבוד בטרם האסיפה נתנה להם גיבוי ואמון. הם חברים כמוך וכמוני. ומי שאינו אוהב את ההחלטה, מוזמן לפעול לשינויה, ולהציע אלטרנטיבות. הרשות נתונה.

  • נטע

    הכל נכון איז'ו אבל אני נכחתי באסיפה בה סתמו את האוזניים. והצוות שהוקם כדי לבדוק מאיפה ממלאים את הבור לא כלל את הצעירים, לא שאל את הצעירים, ולא כלל את הורי הצעירים. בישיבה בהנהלת הקהילה הרגשנו שהדברים נופלים על אוזניים ערלות. ולא הייתה שם שום תחושה של דמוקרטיה. את הפרסום של המחירים החדשים קראת? הייתה עליו הצבעה? בתיאוריה שלך הדמוקרטיה מתקיימת. המציאות לא כל כך

  • נטע

    וחוץ מזה – היית מצביע בעיניים עצומות על שינוי המיסוי אילו ידעת שהבור יתמלא מהגבייה מהצעירים? הרי זה פשוט אבסורד. אתה היית לוקח כסף מילדיך לפני שמימשת את הכסף שלך?
    לא בטוחה שבתשובתך המרגיעה ירדת לסוף העניין.

  • עובדות ולא תחושות

    השינוי בשיטת המיסוי במדינה ובביטוח הלאומי יצרו בור שגדול פי שלוש מסך כל מס האיזון שנגבה בקיבוץ.
    יעד המס בקיבוץ לא השתנה בשנים האחרונות ואותו הסכום נגבה מהחברים. התקרה שינתה את חלוקת נטל המס בין החברים ואינה קשורה לבור בתקציב.
    הצעות לסגירת הבור יתקבלו בברכה.

  • קוני

    נטע
    ברוכה הבאה לממלכת ההסתה
    זה הולך טוב בעולם
    זה הולך טוב במדינה
    אז באמת הגיע הזמן שנשתמש בזה גם בקיבוץ.
    שועי הארץ, ועד חכמים, גוזלי עניים, מילטון פרידמנים
    כפיים לנטע
    שכחת רק לציין:
    שועי הארץ – חברים שלך שקמים כל בוקר ונוסעים לעבוד, לא כרישי נדל"ן, לא סוחרי מניות, פשוט מאוד "עובדים" ותורמים להכנסות הקהילה ממיסוי, גם לאחר שנקבעה תקרה.
    אז עכשיו "שועי הארץ", שכנים שלך, חברי קיבוץ, אנשים שעובדים! הם אלה שבגלל גוזלים את החיילים!
    כפיים לנטע
    ואף מילה, אף מילה, על החברים שלא עובדים, על כאלו שבמשך שנים לא הכניסו אגורה שחוקה אחת לקופת הקהילה! הם כמובן צדיקים גמורים.
    ואף מילה על דמוקרטיה, על החלטה שהתקבלה ברוב קולות, כדת וכדין.
    תעיפי מבט בתגובות: לא רוצים אותנו, ברור מי אלו שמקבלים את ההחלטות…
    הסתה עובדת טוב, הסתה נותנת תוצאות טובות.
    ולגופו של עניין:
    האשליה תתפוגג ותתפוצץ לנו בפנים, האשליה שהמרק ימשיך לזרום בחדר אוכל עד קץ הימים, האשליה שכיסיו של הקיבוץ עמוקים ואין סופיים, האשליה שבסך הכל צריך לקחת עוד מיסים מחברים, חלקם כמוני, בגיל פנסיה, כדי לממן אנשים צעירים, שאינם משלמים מיסים לקהילה, האשליה שניתן לקיים רמת חיים גבוהה יותר מרמת ההכנסה, האשליה הזו תתפוצץ לנו בפנים.
    ובנימה אישית: חבל שבחרת בדרך ההשמצה, את שתמיד קוראת לשיחה והקשבה משתלחת בבעלי תפקידים והנהלה כאילו היו חבורת גנגסטרים.
    חבל.
    בברכה
    קוני

  • בועז

    נטע,
    בעיני הפוסט הפוגעני שפרסמת אינו מכבד, לא אותך ולא את הקהילה שאת חלק ממנה.האם זוהי צורת ההידברות שאנו רוצים לקדם בין חברי הקהילה ? האם זוהי ביקורת עינינית בעיניך ?  אני חייב לומר שאני מופתע שבחרת בדרך ביטוי שכזו כבעלת תפקיד לשעבר ,כחברה וכבת אדם. 
    לפנינו תקופה לא קלה עם הרבה החלטות קשות, אני מאחל לנו שנדע להידבר יותר ולפגוע פחות בחברים אחרים.
    ההמלצה המדוברת תגיע לאישור האסיפה ובה נוכל לדון בהיבטים הרחבים יותר של הנושא.

  • יעל בארי

    אתחיל ואגיד שאינני בקיאה ב-100 אחוז בתהליכים המתנהלים בקיבוץ, מי הם מקבלי ההחלטות, מה נקבע על ידי הנהלת קהילה, מי נוכח באסיפות ומה עובר בקלפי. אבל כן מוצאת את המקום לשתף בתחושות ומחשבות.
    אני כיום בת 23, גרה כל חיי בקיבוץ, מודה ומעריכה כל רגע ב23 שנים אלו ואוהבת את הקיבוץ, באמת!!
    אמנם עוד צעירה, אבל המחשבה שאגור בקיבוץ בעתיד קוסמת לי מאוד, ולמרות המידע שהוצג בכנס בנים האחרון שכן לגור בקיבוץ יעלה לי הרבה מאוד, הרצון לגור פה ולהקים פה משפחה רק מתגבר. אני לא חיה בלה לה לנד, ואמנם לא בקיאה במספרים אבל כן יודעת ומבינה שמשהו צריך להשתנות, וכסף לא צץ יש מאין. אבל בנוגע לדירות יש שני דברים שמאוד ברורים לי – הראשון, אסור לקחת כסף מחיילים וששנים. במבט לאחור אני יכולה להגיד בלב שלם שהמגורים בחדרים בזמן שנת השירות והצבא עודדו אותי, נתנו לי מוטיבציה לשירות משמעותי והיוו מבחינתי מעין הכרת תודה מהקיבוץ. והדבר השני – עליית מחירי הדירות (בצורה דרסטית) תרחיק מפה את בני המשק, ואני תוהה האם זה מחיר שהקיבוץ מוכן לשלם? זהו עניין שצריך לחקור לעומק ולעשותו בצורה מסודרת, כנראה שבסופו של דבר המחיר יעלה, ואנחנו נעשה את הבחירות שלנו אבל אני רוצה להאמין שיש לנו חלק בהחלטה ושקולנו צריך להישמע גם אם אנחנו לא חברי קיבוץ. לסיום חשוב לי להגיד שבמהלך השנים קיבלתי המון מהקיבוץ, ובכל שלב לא היה לי ספק שאני עושה כל מה שאפשר בשביל לתת בחזרה, לטובת הקיבוץ ולטובת החברים. הקיבוץ מגדל אותנו לערכים של נתינה וסולידריות, וזה לא משהו שנעלם, להפך, אני מרגישה מחויבות מאוד גדולה לקיבוץ, והייתי שמחה להמשיך ולהרגיש שזה הבית שלי, לטוב ולרע. אז כן, גם בנושאים שלא מעסיקים את האחד אך רגישים מאוד לאחר.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסתבר שאסור שתהייה מעורבות חברתית.
    מי שמעז לכתוב,ו( נטע לדעתי כתבת בצורה יפה ומכבדת)
    להביע את דעתו למרות שאין לה אינטרס אישי
    דינו שיעלילו עליו שהוא מסית,שיש אצלנו בטלנים,שבמקום
    להקל על הבנים זה "לשלם עליהם" מהפנסיה של חבר
    אבל לסבסד את בתי הילדים של הנכדים או הילדים
    הפעוטים שלכם זה לא"לשלם" ממהפנסיה שלכם.
    בדיוק החברים שהגיבו פה העבירו מהלך ליפני זמן מה
    באופן בוטה ובניגוד להחלטות שהיתקבלו שילדיהם
    יתקבלו לחברות במחטף. בועז אז לא נפגעת?
    אני מתוסכל מאוד איזה חברה הפכנו להיות.

    • עובדות בלבד

      מעורבות חברתית מאד מבורכת אבל למה לכתוב חצאי אמיתות ולהאשים את ההנהלה בקבלת החלטות מוטה , נטע האם את מכירה בני משק שקיבלו את הזכות לחדר בקיבוץ אך מסיבה לא ברורה משכירים אותו למישהוא אחר ? (סאבלט) במינוח המוכר בעיר.
      האם זה בסדר ? להנות מהטבה לבני משק שמושכרת לאדם חיצוני
      מעורבות חברתית מבורכת אבל בואו נכנס לפרופורציה

  • אנונימי

    נטע לצערי הרב את טועה ומטעה, שינוי המיסוי ואופן גביית המס אינם קשורים לבור התקציבי עליו את מדברת הרי שסך המס הנגבה מהחברים אינו השתנה אלא רק פיזור ואופן הגבייה ולכן הסיפור מעניין ומרתק אבל מתאר מציאות לא נכונה

  • ג'ון דו

    אבל למה לכתוב באנונימי

  • אנונימי

    למיטב זכרוני ג'ון דו היה בגל הקליטה האחרון לא ? לדעתי נקלט עם אנונימי ביחד

  • מערכת האתר

    נמחקה תגובה אנונימית פוגענית. התגובה נמחקה באיחור. התנצלנו בפני מי שעלול להפגע.

  • קוני

    שלום לך "משתמש אנונימי (לא מזוהה)"
    אם תבחר/רי להזדהות, יתכן ויהיה זה ראשיתו של דיאלוג מעניין, יש לי לא מעט לענות לך, אבל לאנונימוס לא ראוי להתייחס.
    אז, צא ממערת הפחדים, בניר אליהו עדיין לא שללו את רשת הביטחון מאף אחד בגלל פוסט באתר, תזדהה/הי ונדבר.
    בינתיים
    יום טוב

  • זוהר

    שלום,
    תודה נטע שהעלית את הנושא לי ברור שהוא עלה עקב ההתנהלות בעניין פרסום תשלומי החיילים והבנים, שגם לדעתי הייתה שגויה.
    לצורך העברת שינויים גדולים שכאלו בניר אליהו הוקמו בעבר צוותי חשיבה של נציגי ציבור שהיו מעוניינים לתרום וללמוד את הנושא לעומקו. הפעם הוקם צוות שחלקו חברי הנהלת קהילה וחלקו נבחרי הנהלת קהילה ללא שיתוף ציבורי, כאן התחיל הפער.
    הצוות התמנה לבדוק אפשרות לחיסכון במערכת הדיור ובמספר פגישות קבע קביעות המשפיעות על ציבור רחב שרובו, במשך שנים רבות הכניס את משכורתו לקיבוץ ונותר עם הידיעה שלפחות לבן/בת שיבוא לסופ"ש קצר מהשטח יהיה איפה לשים את הראש. לדעתי הבדיקה לא הייתה מעמיקה דיה.
    התארגנו קבוצת הורים לפני כחודש וביקשנו להיות שותפים לתהליך אך נתקלנו בסירוב, כתבנו מכתב (חתום ע"י 40 חברים)וביקשנו להביע דעתנו לפני הפרסום. ההרגשה לאחר הפגישה שלנו עם חברי הנהלת קהילה הייתה ששמעו אותנו אך לא הקשיבו לנו באמת, ולמרות זאת יצאו בהחלטה גורלית שכזו. על זה הכעס!
    הצוות רצה לשנות "החלטות היסטוריות" רק הוא שכח שאנחנו לא היסטוריה. אנחנו נתנו את שנותינו היפות לטובת הכפר הקטן… בגין הורים קראו לזה פעם.
    הקשיים הכלכליים לא נסתרים מעייננו ומעייני אף אחד בקיבוץ וכולנו נצטרך לתרום לכיסוי הבור, הבנים החינוך הבריאות הנהלת הקהילה קיצוץ משרות ועוד.
    משפטים כגון: האחזקות לא מעבירות כספים… כמות השכירים וההוצאות עליהן עולה… המס אינן מספיק עבור רמת החיים…אובדן הכנסה עקב שינויים במדינה… אובדן הכנסה בענף הדירות לטובת חברים ובנים….וכמובן מהפכת השימושים.., לכולנו ברור שהמשפטים האלו נכונים, שהפער עצום ושנצטרך כולנו לשבת ולחשוב מערכתית איך מקצצים בכל, כולנו צריכים להיות חלק מסתימת הבור.
    הנפת הדגל הראשון של הקיצוץ השנה על גבם של החיילים לדעתי אינו מכבד לא את ההנהלה ולא אותנו כהורים וכחברה.

  • יובל ראובני

    על המיסים ועל הנפלאות ועל שכר הדירות
    בעקבות השינויים שעברנו מקובל שמי שחרוץ ומוכשר ירוויח. זה בסדר גמור. אבל אני מציע שכל אחד יחשוב בשקט עם עצמו ועם הקרובים לו, באיזה קיבוץ אנו רוצים לחיות. האם בקיבוץ שכל אחד חושב רק על עצמו ומושך את השמיכה בכל הכוח לכיוון שלו. האם אנשים ירצו להתנדב למען הכלל, איך יראו החגים המשותפים, הפעילויות הקהילתיות, תנועות הנוער, החינוך. מה אתם אומרים?

  • אורטל

    הי.
    מודה שטרם גיבשתי את דעתי לגבי העלאת המחירים בדיור ויש בה נדבכים שאני פחות אוהבת. אך כשקראתי את השתלשלות התגובות פה באתר חזרתי לקרוא שוב את הפרוטוקול של הנהלת הקהילה כדי לבדוק רגע איזה מחטף בוצע . וגיליתי שבאמת באמת לא בוצע שום מחטף – זו ההחלטה של הנהלת הקהילה שתשולב בתקציב 2020 אשר יובא לאסיפה ויאושר בקלפי על ידי חברי הקיבוץ. כלומר, כל חבר קיבוץ עוד יוכל להביע את התנגדותו למהלך ולהציע הסתייגות בנושא. וגם כפי שכבר נכתב פה בחלק מהתגובות, ההחלטה על המיסוי התקבלה בקלפי בהצבעה דמוקרטית ולא באיזה שהוא מחטף באישון לילה של ועדת המיסוי ( שדרך אגב בסוף אלה חברי וחברות הקיבוץ שהשקיעו לא מעט מזמנם הפרטי כדי להגיע למתווה מוסכם והיתה לכל חבר/ה אפשרות להצטרף לועדה על מנת להשפיע).

  • נטע בארי

    אז אולי להזכיר למי שלא זוכר – ההחלטה על תקרת המיסוי הובאה כחלק מהצעה כוללת של הוועדה. הוזמן עו"ד ליעד סידר כדי להכשיר את השרץ, כיוון שהחלטה זו לא עולה בקנה אחד עם ההחלטות שנוסחו בחוברת השקופה. מלבד שיטת המיסוי, נקבע אז גם שהפער בין ההכנסות הפנויות יהיה כזה שמבטא סולידריות. לא יודעת מי מבין כל הכותבים נכח באסיפה שבה נסתם הגולל על האפשרות להצביע על סעיף זה בנפרד. דמוקרטיה לא הייתה שם, ובטח לא הקשבה לאנשים שמתנגדים לעניין גם באופן עקרוני ואידאולוגי. בתוכם גם אנשים "שהרוויחו" מהתקרה, כולל משפחת בארי. אז כל מי שמאמין שהכל התקבל באופן דמוקרטי, צריך לזכור שהקשבה והתחשבות בדעות ששונות מדעות ההנהלה הן חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה שלנו. וחברי ההנהלה מחוייבים לכ-ו-ל-ם ולא רק לאנשים שדומים להם. ואני מצפה מחברי ההנהלה להקשיב לשמוע ולהתחשב בדעות שלי גם אם בני הדור שלי לא מיוצגים בהנהלה. ומי שנפגע מדברי – אולי יחשוב שיש בהם טעם, ויעשה חשבון נפש על אופן ההתנהלות. בברכה, נטע

  • יואב

    גם אני, איני חסיד גדול של החלטות ועדת המיסוי, אך יש לציין שהוועדה הורכבה מנציגי כל (!!!) הדורות – צעירים, מבוגרים ודור ביניים. החלטותיה הוצגו לכולנו בשקיפות מלאה, וכולנו הצבענו על זה בקלפי. לא מבין איך יכול להיות יותר דמוקרטי מזה…
    נטע יקרה, בתגובתך למעלה יש האשמה קשה לפיה חברי ההנהלה עובדים למעשה רק עבור אנשים הדומים להם. אישית, אינני חש זאת, אך אולי אני נמנה על אותם "אנשים דומים". אני רק מקווה שאמירה קשה זו מבוססת, ואינה מתבססת על מקרה ספציפי בודד כזה או אחר.
    אני לגמרי מסכים שכקהילה המכבדת את כל תושביה, יש להקשיב ולהתחשב בדעת כולם, אך אין זה אומר שיש לקבל את דעתו של זה הצועק הכי חזק. בסופו של דבר, החלטות מתקבלות בדרך של הצבעה.

    (גילוי נאות: יש לי קירבה משפחתית לחברת הנהלה)

  • יהודית מדר.

    זוהר תודה! מזדהה עם כל מילה.
    אני רק שואלת את עצמי איפה כל אותם
    "הורים דואגים לבנים"?
    קבוצת הורים שליפני שנתיים או יותר
    צירפו אותנו לתמוך בבנים שלתומי
    חשבתי שגם ילדינו נכללים בתוכה.
    האמת שאני דיי מאוכזבת ומרגישה
    שהפנו לנו עורף, כתב פה חבר "בחרנו בקיבוץ
    מתחדש או מופרט" אז גם בעת ההיא ( ליפני שנתיים)
    הקיבוץ כבר הופרט והתחדש ולמרות זאת תמכנו
    לקבל את הבנים לחברות בלי בתי קבע (ההחלטה
    היתה שלא קולטים לחברות בלי בתי קבע)
    אני שמחה שמיטב בנינו ניקלטו, רק ציפיתי
    למעט סולידריות.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ג'וד נשמה יש לך ציפיות גבוהות. כל אחד עושה לעצמו ולביתו, עברו הימים
    של ערבות הדדית וסולידריות. סיסמאות חלולות לצערי.

  • איזיו

    יהודית ההחלחטה הזאת חלה על כל הבנים שרוצים להתקבל לחברות עד היום. היא אינה מיחדת קבוצת בנים כזאת או אחרת.

להגיב על גיא בארי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.