חודש נובמבר בחינוך הבלתי פורמלי

שגרה זה רע? לא אצלנו.

חודש נובמבר מתאפיין בשגרה. אחרי תקופה ארוכה שכללה חופש גדול, מלחמה, מעברי קבוצות, חגי תשרי וקליטה – מתחילים להיכנס לתלם, תוך כדי שממשיכים לעבוד במרץ.

קצת ממה שעשינו החודש:

כחל – "מדורת השבט"

לרוב הפעילות בכחל מתקיימת בקבוצות (קבוצות לפי שכבת גיל, קבוצות רב גילאיות, לפי תחומי עניין וכו'). כל חודש יש נושא שסביבו נבנה תוכן הפעילויות. חודש דצמבר הוא חודש בנושא מנהיגות. מדורת השבט היתה פעילות ערב לכיתה ג' בשיתוף עם יהודית מדר (ילדים ירוקים), שפתחה את חודש המנהיגות.

ed1

עורבני – "גידול אישי"

בעקבות פטירתה של שרי ז"ל, נזכרנו ברגעים היפים והמיוחדים שהיו לדור שלם בקיבוץ בפינת החי. שרי השאירה אחריה מורשת של טיפול בחיות, אחריות אישית ואהבה גדולה למקום. החזרנו החודש את פרוייקט הגידול אישי! להסתובב בימים אלו בפינת חי, כשהילדים שם עם החיות שלהם, עושה צמרמורת ומעלה אינסוף פרטי נוסטלגיה אצל המבוגרים (וכולם מוזמנים לספר סיפורי גידולים אישיים בתגובות באתר). העבודה עם החיות מכניסה רוגע בקרב הילדים, ותוך כדי הם לומדים הלכה למעשה אחריות, כבוד ויוזמה. הכל נעשה בהנחיה וליווי של ליפז, שלומית ברזילי ומתן.

ed2

נקר – התנדבות באקי"ם וסופ"ש חמים

ילדי קבוצת נקר התחילו להתנדב באקי"ם. הם נוסעים לרעננה פעם בחודש, משתתפים בפעילויות של המקום ונתרמים לא פחות בעצמם. פרויקט יפה וחשוב. כל הכבוד. כמו כן, פתחנו את עונת הגשמים בסוף שבוע עם לינה בנקר, שכולו בסימן חורף. בין השאר הכינו לעצמם "חם צוואר" (בתמונה). היה כיף!

ed3

נעורים – "מפגש סיפור" עם פיני טוכמכר

ב"מפגש סיפור" אנחנו פוגשים פעם בחודש דמויות עם סיפור מעניין מההיסטוריה של הקיבוץ ובכלל. המפגש הראשון היה עם פיני טוכמכר. פיני שיתף על תחושת השליחות והאידאולוגיה דרך סיפור הקמת הקיבוץ. התמונה אמנם לא כל כך מוצלחת אבל השיחה היתה טובה ומרתקת! תודה פיני!

ed4

תנועת נוער – האיחוד החקלאי, סמינר הדרכה

צוות ההדרכה כולל מדריכים מנקר ורכזות הדרכה מהנעורים. הם מעבירים פעולות אחת לשבוע לילדי כיתות ד'-ו', ועידן הגרעינר מעביר פעולות לכיתות ז'-ח' ולנעורים. צוות ההדרכה יצא לסמינר שהתקיים בתל אביב ומטרתו גיבוש צוות ההדרכה ועיסוק במהות ההדרכה והחינוך. בסיום הסמינר הצטרפו המדריכים לעצרת לזכרו של יצחק רבין ז"ל.

ed5

הודעות:

  • החודש עתידים הנקרים לעבור למועדון החדש מתחת לחדר אוכל, נשמח לקבל ציוד (ספות, שולחנות, וכו').
  • אנחנו בודקים אפשרות לקורס מרוכז ללימודי נהיגה על טרקטור. באם יש חברים המעוניינים ללמוד נהיגה על טרקטור מוזמנים לפנות אל עדי או שחר (מדריך נעורים).

לסיכום, המון תודה לצוות המסור, בזכותכם הילדים שמחים, בטוחים, ונמצאים בלמידה חברתית מתמדת!

נתראה בחודש הבא…

לקראת ההצבעה בקלפי – מכתב מעדי

חלק מתוך השינויים שהקיבוץ עבר בשנים האחרונות הביא גם לשינוי במבנה מערכת החינוך שלנו (ושל התנועה הקיבוצית כולה), לא רק ברמת שמות הגופים (לדוגמה- "מנהלת חינוך" במקום "ועדת חינוך") אלא במבנה הארגוני והגדרת התפקידים כשהעיקרון הבסיסי המנחה הינו שהחינוך הוא של הקהילה ובאחריותה. החינוך מתקיים בזיקה לערכיה ומנוהל ע"י בעלי תפקידים מתחום החינוך.

אנו עומדים בפתחה של קדנציה חדשה של מנהלת החינוך, ורגע לפני הקלפי ברצוני לעשות סדר במונחים והגדרת התפקידים:

מנהלת החינוך: הגוף המתווך בין הקהילה למערכת החינוך מלידה עד י"ב. עוסק באורחות החיים ונושאים ציבוריים. יושבים בה- נציגי ציבור (בעלי אוריינטציה חינוכית), מנהלות החינוך (מנהלת הגיל הרך ומנהלת החינוך בלתי פורמלי), מנהל הקהילה ויו"ר הקיבוץ. בראשה עומד יו"ר מן הקהילה הנמצא בקשר עם מנהלות החינוך. הוא מנהל את ישיבות הנהלת החינוך. סדר היום נקבע בשיתוף פעולה מלא עם מנהלות החינוך.

תחומי עיסוק: ייצוג ערכי הקהילה. קביעת מדיניות בנושאים עקרוניים הקשורים באורחות חיים של הקהילה. מתן גיבוי למערכת החינוך. הבטחת משאבי קהילה לטובת החינוך. אישור תקציב החינוך ופיקוח רבעוני על התקציב. כאמור, מנהלת החינוך אינה עוסקת בנושאים יומיומיים העולים בשטח, אלא תפקידה להסתכל על מערכת החינוך כמכלול בראייה חינוכית רחבה הנגזרת מתוך ערכי הקהילה.

תדירות הישיבות: אחת לרבעון, 3-4 פגישות בשנה (או במקרים דחופים המחייבים התכנסות)

הנהלה פעילה: עוסקת בניהול שוטף של המערכת. חברים בה מנהלת הגיל הרך, ומנהלת החינוך הבלתי פורמאלי.

תחומי עיסוק  ואחריות: קבלת החלטות בתחומי הניהול השוטף של המערכת. מהווה מסגרת לדיוני היוועצות, חשיבה, תכנון ותמיכה.

תדירות הישיבות: אחת לשבוע, או יותר על פי הצורך. על פי שיקול דעת מקצועי יתווסף אדם בהתאמה לנושא הנידון.

קשרי עבודה מקצועיים עם הממסד הקהילתי, פגישות של מנהלי המערכת (גיל רך ובלתי פורמלי) עם מנהל הקהילה.

תדירות הישיבות: אחת לחודש

העשרה, הדרכה וייעוץ למערכת. ייעוץ מקצועי וליווי מותאם למנהלת הגיל הרך ולמנהלת הבלתי פורמאלי וכן לצוותים החינוכיים.

לחברי מנהלת החינוך היוצאת- תמר צדפי, יהודית מדר, שלומית ברזילי, ולירון קציר שעמד בראשה, תודה רבה על הגיבוי והתמיכה!

בברכת הצלחה ושיתוף פעולה למנהלת הנכנסת,

עדי הלפרין

שיפוץ בנקר

שלום לכולם

למי שלא יודע בקרוב הנקרים שלנו (שכבות ז ח ט) עוברים למבנה חדש (מתחת לחדר האוכל) וזה זמן מצויין לתרום דברים שאינכם צריכים עוד:

  • רהיטים
  • מוצרי חשמל
  • אביזרים לבית כמו וילונות, כריות וכו'

בנוסף לכך מי שמעוניין לתרום מזמנו ומכשרונו נשמח שיסייע לנו! (נגרות, אומנות וכו')

אשמח מאוד אם תיצרו איתי קשר

שרה המדריכה של נקר

0526015849

 

חינוך בלתי פורמאלי א'-יב'

הפעילות היומיומית של ילדי המערכת הבלתי פורמאלית עמוסה בחוויות והמון למידה חברתית. בסיום כל חודש נפרסם את תמונת החודש של כל קבוצה שגם אתם תוכלו להיחשף על קצה המזלג למה שהילדים חווים:

כחל – טיול בפארק נשר

bf1

עורבני – טיול ברכס אצבע

bf2

נקר – גרפיטי במועדון החדש

bf3

נעורים – ערב הודי

bf4

תנועת הנוער – האיחוד החקלאי – טקס פתיחת שנת פעילות

bf5

אנצל את ההזדמנות להגיד המון תודה:

לצוותים שעובדים ימים ולילות, משקיעים ובוחרים לעשות חינוך, להורים על הגיבוי והתמיכה, למדריכים הצעירים בתנועה שמשקיעים אינסוף וכמובן לכל הילדים המהממים על זה שאתם אתם!

נתראה בחודש הבא…

עדי

מכתב לחברים – הדס פרי

 לחברים שלום!

בימים אלו אני מתחילה את תפקידי כמנהלת החינוך לגיל הרך, כמחליפתה של אריאלה.

כמה מילים על עצמי – אני בת 35, נקלטת חדשה בקיבוץ ניר אליהו, נשואה+2; תום בן 6.5 ושירה בת 1.5. את הילדים שלי חינכתי במערכת חינוך קיבוצית לאורך השנים, גם כאשר גרתי בעיר.

יש לי תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים. ברמה המקצועית, אני מגיעה לתפקיד מרקע של תפקידי ניהול מעולם התקשורת.

ברמה הפדגוגית, אני מקבלת ייעוץ צמוד מאריאלה שמכירה היטב את המערכת ואת הילדים ובמקביל, אני יוצאת ללימודים בתחום בחודש הבא. מעבר לכך, אני מעוניינת למנף את הידע והניסיון הרב הקיימים בקרב אנשי החינוך שגרים בקיבוץ לתוך המערכת. אשמח לשיתוף הפעולה שלכם.

בימים אלו מסתיימים תהליכי ההסתגלות בגנים השונים והשגרה מתחילה להתייצב
אני מתכננת לנצל את החודש הקרוב להיכרות מעמיקה עם המערכת והצוות
אני אבקר בגנים, אכיר את הילדים ואת אורחות החיים ואערוך שיחות עם צוות הגננות והמטפלות
כמובן שהניהול השוטף של המערכת ממשיך ברקע ואני נמצאת פה עבור הצוות ועבור ההורים

אני זמינה  לכל שאלה/ בקשה בימים א'-ה' 8:00-16:30 ובמקרים דחופים, גם בשעות אחרות
הנייד שלי – 050-6676203

בברכת גמר חתימה טובה

ושיהיה לכולנו בהצלחה!

הדס פרי

 

 

החופש תם – בית הספר התחיל

 

IMG-20140901-WA0020 (Custom)

ילדי כיתה א' לפני העליה לאוטובוס – התמונה באדיבות עמיקם

005 (Custom)

ותלמידי יחדיו הותיקים – צילם, עמיקם

029 (Custom)

שוק יד שניה

ביום שישי הקרוב נקיים שוק יד שנייה- הכסף לתרומה.
אם יש ברשותכם חפצים שאתם כבר לא צריכים ויכולים לשמש אנשים אחרים, נשמח לקבלם..
לתיאום איסוף חפצים מהבית מחר,
ניתן להתקשר לטל- 0526094844
תודה, ילדי עורבני

איסוף מצרכים לתרומה

מבצע איסוף המצרכים למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח נמשך. עד סוף השבוע ניתן לתרום בארגז שבכלבו. תודה לכל מי שכבר תרם.

חג שמח

תרומה (Custom)

 

חניה ליד חדר אוכל

חברים שלום, מחר יתקיים טיול של בית החינוך הקיבוצי "יחדיו" בקיבוץ ובסביבתו. אי לכך ובהתאם לזאת אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לא לחנות במגרש החניה של חדר האוכל, בין השעות  7:30 בבוקר עד 12:00 בצהריים. לאחר מכן ניתן לחנות כרגיל.

אנו צריכים את המגרש פנוי לאוטובוסים של ביה"ס שמביאים ומחזירים את התלמידים.

תודה על שיתוף הפעולה – נימרוד – בשם הצוות החינוכי של ביה"ס והילדים

סימון כבישים וקהילנט

1. לכל חברי ותושבי ניר-אליהו שלום – בשעה טובה ולכבוד השנה החדשה התחדשו השבילים והכבישים בסימונים לבנים מחוזקים – מעברי חציה, במפרים וקווי עצירה בוהקים בלובנם – מזכירים לכולנו לנהוג במשנה זהירות בשבילי הקיבוץ ולאורך כל שעות היממה!

תודותינו והערכתנו לכל מי שהביא לברך על המוגמר – מואנס, יהודית ונמרוד

בברכה!
צוות בטיחות בדרכים- שלומית ברזילי, קרן תשבי, לנצ'ו ניר וליאורה לב-ארי

2. חברים שלום, לאחר שהצטרפנו למשפוחה של קהילנט – הגיע הזמן להציג את המערכת ויישומיה האפשריים, ניפגש ביום שלישי ה-24 לספטמבר בשעה 19:00 בבית אליהו למצגת, הצגה והסברים, תשובות ושאלות עם נציגי קהילנט.