שנה טובה, ושלום
לחברי קיבוץ ניר אליהו,
אז כן הגיע הזמן להיפרד וגם לסכם.
יש משהו מנחם בפרידה שזהו רגע שבו ניתן להסתכל לאחור, להביט על העשייה, לראות איפה טעינו, לחקור מה למדנו, ולנסות לגעת באבני הדרך שבנו אותנו.
הגעתי לניר אליהו לפני 4 וחצי שנים, במטרה לעשות כסף לטיול הגדול אחרי הצבא, שכולם כל כך מדברים עליו ורוצים אותו. הגעתי ואמרתי לעצמי בלב גג חצי שנה אני פה וכבר פינטזתי על ניו זילנד. אבל תוכניות מטיבען להשתנות, וככה מבלי להרגיש פשוט התאהבתי ונשארתי.
אני מסכמת תקופה בחינוך הבלתי פורמלי בניר אליהו, תקופה לא מבוטלת של 4 וחצי שנים שמתוכה 5 חופשות קיץ מאחורי עם כחל עורבני ועם הנעורים. בתקופה זו למדתי כל כך הרבה על חינוך, על נתינה, על יוזמה, על יצירתיות, על האחריות, על סובלנות, על עקשנות. למדתי על עצמי דרך הילדים, למדתי מה זו קהילה וערבות הדדית דרכם. למדתי מהו חינוך אמיתי, חינוך מכל הלב, חינוך שמתקיים בחצר הביתית כל הזמן וכל היום. אני רוצה להודות לכם על שנתתם לי תמיד תחושה של בית, של חום, של איכפתיות ואהבה, לא יכולתי לבקש יותר מזה. בכל קיבוץ אופייני, "החוצניקים" תמיד ירגישו "בחוץ" ובניר אליהו הרגשתי בית אמיתי, הרגשתי חלק מקהילה שעוטפת ומחבקת ,קהילה רגישה ואכפתית.
אני מרגישה שאני נפרדת גם מבית, ניר אליהו הפך לבית הכי משמעותי בשנים הללו, לפעמים היו שואלים אותי מאיפה אני וכבר באופן אוטומטי הייתי אומרת: "מקיבוץ ניר אליהו" ופתאום זה נורא משונה ומוזר להגיד משהו אחר…אפילו פיתקיות בגדיי עדיין מסומנות היטב במספר הכביסה.
אני רוצה לומר תודה לאנשים שליוו אותי בכל השנים הללו:
לשיר רז שקיבלה אותי לקיבוץ ולימדה אותי מהי אופטימיות ונתינה אינסופית.
לעמרי רז שהיה שותף לדרך ושנתן לי מראה תמידית על דרכי החינוכית.
למתן גבע שלימד אותי טוב לב ועשייה.
ללטם על התמיכה המקצועית.
ולמשפחת יוגב שיהיו לי תמיד למשענת, לאוזן קשבת, ושתמיד יהיו שם בשבילי.
תודה לכל אחת ואחד מכם שתמיד התעניינתם ושאלתם פירגנתם ונתתם יד.
להורים שתמיד ידעו לומר מילה טובה לפרגן ושנתנו לי אמון מלא.
מאחלת לכם שנה טובה מלאה באתגרים ובהזדמנויות
שנה מרגשת מלאה בצחוק
אתגעגע
ממני באהבה ענקית
תמר עוזרד
שלום כיתה א'
שנת לימודים מוצלחת ופוריה לכל ילדי כיתה א' (אלה שבתמונה, וגם אלה שלא). ברכות לכל התלמידים בכל הגילאים ולכל אנשי החינוך בקיבוץ, הפורמלי והבלתי פורמלי. שנה מוצלחת וטובה לכולם.
מכתב מגרעינרים של האיחוד החקלאי על מחנה הקיץ
ניר אליהו היקרים
אומנם הייתם קצת חסרים לנו לאורך חלקים מהתהליך בגלל שהיו לכם בערך מאתיים טיולים ופעילויות של הקיבוץ, אבל אין ספק שכשנכחתם הייתם חלק בלתי נפרד מהמשפחה שיצרנו הקיץ הזה. כבר כשהגענו אליכם לקיבוץ לפגישה הראשונה הרגשנו שאתם לא סתם סניף קטן. הייתה אצלכם אווירה מיוחדת ומגובשת, אווירה שפשוט היה כיף להיכנס אליה ואפילו סתם להסתכל מהצד. ילדים כול כך מיוחדים בגילאים שונים, מגובשים ויודעים איך ליהנות אחד עם השני ועם הסביבה. אין שום ספק שהכנסתם אתכם את האווירה הזאת למחנון בצורה מדהימה, ועל זה אנחנו רוצים להגיד לכולם תודה ענקית. אתם לא יכולים אפילו לדמיין את הגאווה שהייתה לנו כלפיכם, לראות אתכם עם החניכים, עובדים וקורעים ת'תחת, לראות אתכם במרכז המעגל במורלים הענקיים כשסטולר עומדת על ידינו ובוכה מרוב אושר לראות אתכם, ובעוד המון דברים קטנים שאפילו אי אפשר להסביר!
אתם ילדים כל כך מיוחדים והייתה לנו הזכות להיות חלק מהמחנון שלכם בקיץ, תמשיכו להיות בדיוק כמו שאתם, לכו עם החלומות שלכם, שמרו על המשפחתיות והחברות שיש בינכם, ובעיקר בעיקר תשמרו על עצמכם ואל תפחדו להיות ראש גדול!
תודה שהייתם חלק מהדבר העצום הזה,
אוהבים ומעריכים,
שניס ועילם.
כיפק היי
כיפק הי לתמר עוזרד, לצוות המדריכים והשכב"ג שלנו בתנועת האיחוד החקלאי. תודה על שנת פעילות מדהימה של ערכים, ידע והנאה. על מילה טובה וצופרים במקום הנכון ובזמן הנכון, על התמדה ויצירת מסורת תנועתית.
"אני מודה לה' שהוא ברא את היהודים, אני לובש צהוב אדום וזה עושה לי את היום"
בהרבה הערכה,
הורי חניכי התנועה
חופשות מרפאה
חברים שלום, שימו לב,
החל מיום א' ה-11/8 יהיו שינוים בלוח זמנים של המרפאה:
יום א' 11/8 קבלת אחות 12:00-16:00
קבלת רופא 12:15-14:45
יום ב' 12/8 קבלת אחות 16:00-20:00
מיום ג' ה-13/8 ועד ה-21/8 תרצה יוצאת לחופש, אנא דאגו מראש לתרופות, מרשמים וטופסי 17
יום ה' 15/8 קבלת רופא 8:00-11:00
יום ה' 22/8 חזרה לשיגרה בדיקות דם 7:00-9:00
קבלת קהל 9:00-11:00
קבלת רופא 8:00-11:00
בניר בר מצווה
לפניכם מהדורה מיוחדת של בניר לסיכום שנת בר המצווה.
כרגיל, על מנת לקרוא את העלון צריך לוודא שתוכנת Adobe Acrobat Reader מותקנת במחשב שלכם.
תהנו.
סרט בר מצווה 2013 – ערכה יעל סטריקוב – שקד
פרויקט שנת בר מצווה – וויקיניר
שלום לכולם,
אחד מתוך שני פרויקטים שעשינו במהלך השנה הוא הוויקיניר (וויקיפדיה של ניר אליהו) באתר הקיבוץ. במהלך השנה תלינו מתחת לחדר האוכל לוח בו ביקשנו מהחברים לכתוב מושגים ומונחים מההווי ומההיסטוריה של קיבוץ ניר אליהו. שיתוף הפעולה היה רב ונכתבו מושגים רבים. אחר כך חילקנו את האותיות בין המשפחות וכל משפחה כתבה מספר מילים על חלק מהערכים בכל אות.
אנחנו למעשה רק הנחנו את אבן הפינה לתחילתו של המיזם. מכאן הצלחתו תלויה רבות בשיתוף הפעולה של החברים. ניתן להפוך אותו למשהו שיהיה זיכרון לדורות. אנחנו מזמינים חברים, בנים ותושבים, בעבר ובהווה, להיכנס, לקרוא את הערכים, לתקן, להוסיף, לשפר, לצרף תמונות ובעיקר לכתוב ערכים נוספים (לא כתבנו על הכל).
משמאל אתם יכולים לראות את הבאנר החדש. כשתלחצו עליו תוכלו לפתוח את הערכים על פי האותיות השונות. הצעות לערכים חדשים יתקבלו בברכה. כל עדכון, שינוי או תוספת עליכם לשלוח למייל של מערכת האתר –
web@nirel.org.il
תודה מראש!
ילדי שנת בר מצווה 2013 – לי שלמון, עומר לביא, אלה וילנאי, נועם ינאי, נרי בוחסירה, איתי סטריקוב, שובל וינטר ועמית סטריקוב
קבלת שבת לציון סיום שנת בר מצווה 2013
אתמול התקיימה קבלת השבת בהובלת קוני ואריה. תודה לקוני ולאריה, תודה למארגנים ולמשתתפים.
ילדי שנת בר מצווה – עומר, לי, שובל, עמית, איתי, אלה, נועם ונרי.




