קציר גשם – פרויקט שנת בר מצוה 2013
כך זה נראה היום:
קציר גשם
מכירת שתילי אביב וקיץ לגינה – בחממה
ילדי "נקר" ויהודית מזמינים
את כל החברים, התושבים, הורי הגנים ואורחים לחממה למכירת שתילי אביב וקיץ לגינה לכבוד החג!
השתילים פרי עבודת הילדים, במסגרת פעילות קבועה של הקבוצה עם יהודית בחממה.
יימכרו שתילים לשמש ולצל, לגינה בעיקר וגם מעט צמחי בית.
המכירה תתקיים ביום ד' הקרוב, 20/3 בין השעות 15:30-17:30.
כולם מוזמנים.
מוסיקה , אוירה נעימה וקפה מובטחים.
להתראות, הנקרים.
בטיחות בדרכים
חברים ותושבים יקרים –
1. היום התקיימה ישיבה נוספת אשר בחנה מחדש את נושא הפחתת התנועה בקיבוץ
את סיכום הישיבה תקבלו בהקדם.
אחד הדברים החשובים שעלו, הוא שכאשר יש שמירה משמעותית בשער, אכן נראות תוצאות
והתנועה פוחתת.
בכדי למקסם את אפקט השמירה בשעות הצהרים 15:00-17:30 אנו זקוקים לעזרתכם הפעילה:
הערות והארות הקשורות לאיכות השמירה – יופנו ישירות לקב"ט חננאל עוזרי- 050-5076247.
זו הדרך לשפר את הדברים.
לשם כך אנו זקוקים לשיתוף פעולה של כולכם.
2. אנו מזכירות לכל החברים ששכחו:
- מהירות הנסיעה בתוך כבישי הקיבוץ מוגבלת ל30 קמ"ש,
- אין חניה על מדרכות ודשאים.
- אין לנסוע עם רכבים לתאי הדואר ובמדרכה של מקלט נקר.
כולנו מתאמצים לשמור על ניר-אליהו מקום בטוח בדרכים !
שבוע טוב!
צוות בטיחות בדרכים.
אליפות הקיבוץ בשלוש מקלות – הקדמנו ל-18:00!
אליפות הקיבוץ בשלוש מקלות!
פרויקט שנת בר מצווה 2013
ביום שישי האחרון נפגשנו, ילדי שנת בר המצווה והוריהם, יחד עם נציגות צוות החינוך ודניאל מדר, לעבודה על תעלות קציר מי הגשמים, כפי שהסברנו במייל, בדפי הסבר בתאי הדואר וכאן באתר בסוף השבוע שעבר. העבודה היתה נעימה ופוריה וכעת התעלות כמעט מוכנות. נשאר למלא אותן בגזם ולהתפלל לגשם משמעותי עוד בשנה זאת. אנחנו מבקשים מכולם להיזהר לא ליפול כשעוברים ליד התעלות (סימנו את האזור עד שהתעלות יהיו מלאות בגזם) וכן מבקשים מכל מי שגוזם דשא או מעשב את גינתו לזרוק את הגזם לתעלות עד שיתמלאו. בקרוב יתלה במקום שלט המסביר את מהות וחשיבות הפרויקט. צפו להפתעות נוספות במהלך השנה.
ילדי שנת בר המצווה (עמר, נרי, שובל, איתי, לי, עמית, אלה ונועם), דניאל מדר וצוות החינוך
פרויקט שנת בר מצווה – קציר גשם
פיילוט ניקוזים (או קציר מי גשם) כמשימת בר-מצווה
לכל החברים שלום,
כידוע, בקיבוץ אין מערכת ניקוז מי גשמים מסודרת (יש לסייג כי בקרוב יבנה צינור ניקוז בשכונה המערבית). בדר"כ המים זורמים בשבילים, בכבישים ובשטחים בפתוחים. הדבר גורם לשחיקה מתמדת של הקרקע, לשחיקה של מצע הכבישים, לשקיעת סחף על שבילים ורחבות, להצפות מבנים ושטחים פתוחים, וכן הדבר מאתגר תנועה רגלית בקיבוץ כאשר יורד גשם. בנוסף, רוב המים שזורמים מאיתנו והלאה לא מחלחלים אל מי התהום ולא מעלים את מפלסו.
מערכות ניקוז סטנדרטיות משלבות בד"כ בין הסעת מי גשם בתעלות בטון פתוחות או בצינורות בטון תת-קרקעיים, אל ואדי או נחל קרוב ומשם לים. מערכות כאלו יכולות לפתור בעיות של שחיקת קרקע, הצפות וסחף. עם זאת, מערכות ניקוז סטנדרטיות קורסות במקומות מסוימים בארץ כאשר יש גשם חזק במיוחד (קורה מספר פעמים כל חורף בארץ). כמו כן, מערכות ניקוז סטנדרטיות הן יקרות לתכנון ולהקמה והן לא מאפשרות חלחול של מי גשמים אל מי התהום.
קיים פתרון נוסף, אשר נקרא קציר גשם, ומשלב מספר טכניקות שונות לפתרון הבעיה. הרעיון באופן כללי הוא להטות מי גשמים אל גינות, כמה שיותר קרוב לנקודה בה הם נופלים על הארץ. במקום לתת למים לזרום כברת דרך, להתאחד עם מים נוספים שזורמים על הארץ ולצבור מהירות ונפח- מטים אותם כאשר הזרם עוד קטן אל גינה קרובה. בדרך זו, ניתן למנוע באמצעים פשוטים וזולים שחיקת קרקע, סחף והצפות. כמו כן, הפניית המים אל גינות מאפשרת את חלחול המים לעומק ואל מי התהום. מלבד היתרון של העלאת מפלס מי התהום, המים בגינות כאלו יכולים להישאר בקרקע זמן רב יותר לאחר שפסקו הגשמים. יחד עם שימוש בשיחים ועצים מקומיים או מיובאים שרגילים לאקלים בו יורד גשם רק חלק קטן מהשנה, ניתן לאחר כשנתיים של התבססות להפסיק להשקות גינות כאלו, ולהביא לחסכון במים להשקיה.
העליתי את הרעיון בפני ועדת תכנון ובה אושר לבצע פיילוט בשטח מצומצם בקיבוץ. הצגתי את התוכנית בפני ילדי שנת בר-המצווה ומדריכם עמרי, והוסכם שנבצע את הפיילוט בתור משימת בר-מצווה. אנו מתכננים לבצע את הפיילוט מחר, בשדרת העצים הסמוכה לכביש הפנימי של הקיבוץ, מול הבתים של משפחות שקד, קציר, קובלסקי ורפפורט. נקווה שעוד ירד גשם במרץ כדי שנוכל לבדוק איך המערכת עובדת עוד החורף הזה!
המשך חורף רטוב לכולנו,
דניאל מדר
בחירות 2013 – תוצאות האמת בנעורים
הערב התקיימו הבחירות בקלפי הנעורים. לאחר שיחה בנושא בחירות ומיפוי המפלגות ניגשו הנערים והנערות להצביע בחדר צדדי, מאחורי פרגוד ותחת פיקוח. הבחירות התנהלו כשורה. 17 מצביעים מימשו את זכותם/חובתם האזרחית מתוך 24 בעלי זכות הצבעה (70% הצבעה). 2 קולות היו לפתק לבן. ספירת הקולות הכשרים הראתה את התוצאות הבאות:
הליכוד ביתנו – 26.6% (שווה ערך ל-32 מנדטים)
עלה ירוק – 20% (24 מנדטים)
מרצ – 20% (24 מנדטים)
הירוקים – 13% (16 מנדטים)
עבודה – 6.5% (8 מנדטים)
יש עתיד – 6.5% (8 מנדטים)
הבית היהודי – 6.5% (8 מנדטים)
בהצלחה לכולם
כיתה א' תשע"ג ניר אליהו

פתיחת שנת הלימודים התשע"ג
היום נפתחה שנת לימודים נוספת. בהצלחה רבה לכל התלמידים, לכל המורים והמורות, הגננות והמטפלות, המדריכים, עובדי החינוך וההורים. לכיתה א' עלו השנה 13 ילדים מהקיבוץ. ככה זה נראה בבוקר:




