מאהל מחאה – נעורים
סוף הלינה בנעורים?
סוף הלינה בנעורים?

מחנה קיץ 2011 – בונים מציאות ישראלית


סיכום קורס מדצים

הודעה מהחינוך
לחברים ולתושבים שלום,
לאחרונה נכנסים "אורחים" לחצרות הפעילות של גני הילדים בשעות אחר הצהריים ובשבתות. החצרות הינן חלק בלתי נפרד מאזור הפעילות של הגנים והן שייכות לילדי הגן בלבד. לכן אבקש לא להיכנס לחצרות.
תודה על שיתוף הפעולה,
אריאלה גזית – הגיל הרך.
טיול מחנה פסח 2011 – האיחוד החקלאי
בתאריכים ה- 13-15.4.11 יצאנו במסגרת תנועת הנוער של האחוד החקלאי לטיול מחנה פסח. המחנה נערך ביער ציפורי אשר בגליל התחתון.
יצאנו שכבות ד'-ח' מהקיבוץ. נופים מדהימים, 3 ימים בלי מקלחת, אוהלים צפופים, שניצל שכולנו רוצים לשכוח והמון המון גיבוש ויציאה מהמסגרת הרגילה.
אני מדריכת "עסיסים" שזוהי שכבת ז'-ח', הנושא שבו התעסקנו "בעקבות 4 בנים", במקרה יצאו לי רק 4 בנים: תבל קציר, יונתן ביוקראל, יותם ברלס ועמית שלמון, הם למדו על החכם, התם, רשע וזה שלא יודע לשאול. בסוף יום שישי כולנו כבר עייפים מכל מה שהיה לנו זכינו השכבה הבוגרת של תנועת הנוער בהופעה של האחד והיחיד מוקי (שהסתכל עלי ולא הפסיק לדבר על ג'סטין ביבר ואפילו לבש חולצת תנועה!!). לא נשכח את הטיול החוויתי הזה של תנועה כ"כ איכותית שנקראת האחוד החקלאי.
תודה רבה לדותן ראובני הפעיל המקסים, מתן גבע הרכז,יעל בארי ובר פלג מדריכות ד'-ו' וכל מי שעמד מאחורי המפעל האדיר הזה.
"דע מאין באת ולאן אתה הולך.."
ליאור מדר.
טיול ז'- ח' 2011
ביום שישבת האחרונים, 28-29.1.11, יצאנו במסגרת תנועת הנוער האחוד החקלאי לטיול ז'-ח'. הטיול היה אמור להתקיים במדבר יהודה אך בעקבות מזג האוויר עשינו גיחה לחניון קיבוץ עין גדי. מטרת טיול זה: הכנסה רשמית של שיכבת ז' לשנת הבר מצווה והכנסת שכבת ח' לשנת הדרכה. בעקבות הגשמים המסלולים בוטלו אך חוויות יש המון: גשם בתוך האוהל של תאקו באמצע הלילה, אוכל לא טעים במיוחד, המון גיבוש של הקבוצה, נטיעות ביער בן שמן ואפילו הגענו לאוהל בדואי!
ללא ספק היה נהדר, תודה רבה למתן גבע הרכז שלנו ולדותן ראובני הפעיל.
לידע כללי- אנחנו ממש בעיצומה של השנת הדרכה וחשוב לציין שיש עתידים לדור הזה, העבודה בסניף עם החניכים של שכבות ד'-ח' מראה שיפור אדיר בזכות כל הצוות המקסים שלנו !!.
בהצלחה בהמשך, ליאור לוו מדר מדריכת ז'-ח', האחוד החקלאי ניר אליהו.
פעילויות תנועת הנוער
לפני כשבועיים, 17-18.12.10, קיימנו א"ש לילה שמטרתו לפתוח את שנת ההדרכה+בר מצווה, לשכבת ז'-ח' הנקראים "עסיסים", בתנועת הנוער האחוד החקלאי שלנו.
חשוב לציין שזאת הייתה חוויה אדירה ולא נשכח אותה עוד הרבה זמן.
תודה ליעל בארי, מתן גבע, אורי שלמון, דותן ראובני, עידן בורץ שבזכותם הצלחנו להקים את הא"ש לילה.. וליהודית מדר על הארוחת בוקר המשובחת.
שירבו עוד פעילויות שכאלה, (תמונות נוספות ניתן לראות בפייסבוק. יש לכתוב "שכבת עסיסים ז' ח' – ניר אליהו האחוד החקלאי").
ליאור מדר, מדריכת ז'-ח' עסיסים, האחוד החקלאי.
טיול משפחות בשבת
הדבר הטוב ביותר לשבת הקרובה
טיול (ברכבים פרטיים) ל"דרך הקיסר" במבואות ירושלים, ניגלה לו שביל עתיק יומין (עליו נרחיב בטיול). בין בית בד, לדרך רומית, בור מים ואולי אפילו קברו של גוליית מחבר שביל הליכה מקסים, העובר בתוך החורש ליער אורנים.
המסלול מתאים למשפחות, חלקו מוצל וחלקו חשוף לשמש. משך המסלול כארבע שעות של הליכה כולל העצירות בדרך.
מה לקחת לטיול:
כובע
מים (ליטר וחצי לאדם)
נעלים סגורות נוחות להליכה
ארוחת בוקר וצהרים
מנשא למי שצריך
שמיכת פיקניק
מטאטא קטן/ מברשת גדולה
עידכון: בשל מיעוט המשתתפים הוחלט שההגעה תהיה עצמאית.
נפגש בשמונה וחצי לארוחת בוקר בחרבת חנות, יציאה להקפצת רכבים בתשע ומיד אחרי זה יוצאים לטייל. נא להגיע בזמן.
הולך להיות אדיר, נתראה בטיול..
מתן ושלומית
איך לנסוע: עולים על כביש מספר אחד, יורדים ימינה במחלף שער הגיא (לכיוון בית שמש) עוברים על פני העיר בית שמש. חולפים על-פני מנזר בית-ג'ימאל ונוסעים עד לצומת האלה. בצומת פונים שמאלה (מזרחה) בכביש 375 ועוברים משמאל את קיבוץ נתיב הל"ה [1] ואת תחנת הלווינות של עמק האלה. בצומת עדולם וצומת עציונה [2] משיכים ישר ומטפסים עם הכביש. – כשלושה ק"מ מצומת עליונה נראה מצד ימין של הכביש מקום לחנות את הרכבים.
טיול משפחות
רישמו בפניכם :
טיול משפחות ראשון לעונה 13/11/2010. המדריכים: מתן גבע ושלומית ברזילי. שריינו לכם את השבת הזאת.
פרטים בהמשך….